Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Registruotis vizitui Savitarna      Kontaktai      Neįgaliųjų versija      LT  |  EN
RC logotipas

Turtas ir apribojimai Juridiniai asmenys Adresai Gyventojai
Pradžia / Apie Registrų centrą / Registrų centro istorija / Gyventojų registras

GYVENTOJŲ REGISTRAS 1996-2001 m.

 

1997 m.

Gyvenamosios vietos duomenų skaitmeninimas.
Asmenys keitė gyvenamąją vietą Lietuvoje, atvykdavo ir išvykdavo į užsienį, buvo pildomi atvykimo ir išvykimo lapeliai, namų knygos ir butų kortelės, dedami spaudai pasuose, tačiau duomenys apie šiuos pasikeitimus, jei asmuo nekeitė asmens dokumento, į Gyventojų registrą nebuvo įrašomi. Piliečių atvykimo ir išvykimo lapelių pirmieji egzemplioriai per parą po išregistravimo ar įregistravimo buvo siunčiami į Adresų ir informacijos biurą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kuris ir toliau buvo pagrindinis asmens gyvenamosios vietos duomenų šaltinis gyventojams ir valstybės institucijoms. Siekdama automatizuoti adresų tvarkymo procesą, Vidaus reikalų ministerija įsteigė kompiuterizuotą padalinį, kurio tikslas buvo suvesti adresų lapelių aktualius gyvenamosios vietos duomenis ir taip užtikrinti atnaujintos adresų informacijos kaupimą Gyventojų registre.

1997-1998 m.

Naujos Gyventojų registro koncepcijos kūrimas.
1997 m. Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu buvo sudaryta komisija Gyventojų registro įstatymo pakeitimų įstatymo projektui parengti, į kurios sudėtį įėjo Statistikos departamento, Ryšių ir informatikos ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos, Teisingumo ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos ir kitų institucijų atstovai. Komisija parengė naują Gyventojų registro įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kuriame buvo sumažintas registre tvarkomų asmens duomenų sąrašas, palikti tik asmens tapatybę patvirtinantys duomenys, duomenys apie gyvenamąją vietą ir šeiminius ryšius, t. y. duomenys, būtini Lietuvos Respublikos valstybės valdžios ir valdymo institucijoms, savivaldos ir kitoms institucijoms savo funkcijoms atlikti. Komisija rekomendavo vadovaujančiąją registro tvarkymo įstaigą, Gyventojų registro tarnybą, steigti prie Vidaus reikalų ministerijos.

1998 m.

Priimtas Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymas.
Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymas buvo priimtas 1998 m. liepos 2 d. ir įsigaliojo 1999 m. liepos 1 d. Įstatymas nustatė Lietuvos Respublikos gyventojų gyvenamosios vietos deklaravimo sąlygas ir tvarką, deklaravimo duomenų pateikimą, apskaitą, tvarkymą ir naudojimą. Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų valdytoja tapo Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, kuri 2002 m. rugsėjo 19 d. pavedė migracijos tarnyboms vykdyti gyvenamosios vietos deklaravimo įstaigos funkcijas, rinkti gyvenamosios vietos deklaravimo duomenis ir teikti juos Gyventojų registrui, įrašant duomenis į Gyventojų registro duomenų centrinę bazę.

1999 m.

Priimtas Gyventojų registro įstatymas.
Gyventojų registro įstatymas buvo priimtas 1999 metų kovo mėn. ir įsigaliojo birželio 1 d. Vadovaudamasi įstatymo nuostatomis, 2000 m. gegužės mėn. Lietuvos Respublikos Vyriausybė įgaliojo Vidaus reikalų ministeriją įsteigti vadovaujančiąją Gyventojų registro tvarkymo įstaigą – Gyventojų registro tarnybą.

2000 m.

Įsteigta Gyventojų registro tarnyba.
2000 m. birželio 16 d. Vidaus reikalų ministerija įsteigė Gyventojų registro tarnybą.

2001 m.

Nauji Asmens tapatybės kortelės, Paso ir Tarnybinio paso įstatymai.
2001 m. buvo priimti nauji Asmens tapatybės kortelės, Paso ir Tarnybinio paso įstatymai. Vidaus reikalų ministerija rengė visiškai naują asmens dokumentų išdavimo tvarką, kuri turėjo iš esmės pakeisti asmens duomenų ir dokumentų apskaitą Gyventojų registre. Gyventojų registras pasipildė naujų asmens dokumentų – leidimų laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje – duomenimis. 2001 m. sausio mėn. Gyventojų registro tarnybos serveryje startavo dvi atskiros duomenų bazės, perimtos iš Statistikos departamento ir Vidaus reikalų ministerijos. Vienoje buvo kaupiami duomenys apie civilinės būklės aktus, o kitoje – prašymų asmens dokumentams gauti ir asmens dokumentų duomenys. Pagal perimtas iš Statistikos departamento duomenų teikimo sutartis buvo užtikrintas asmens duomenų teikimas kitiems Gyventojų registro duomenų gavėjams.


 Atgal  Į puslapio viršų