Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Registruotis vizitui Savitarna      Kontaktai      Neįgaliųjų versija      LT  |  EN
RC logotipas

Turtas ir apribojimai Juridiniai asmenys Adresai Gyventojai
Pradžia / Apie Registrų centrą / Veiklos sritys / Europos Sąjungos finansuojami projektai

Projektas finansuojamas iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų
 
Projektas Nr. 02-087-P-0004 „E. paslaugų pritaikymas e. rezidentams“
 
Valstybės įmonė Registrų centras įgyvendina projektą „E. paslaugų pritaikymas e. rezidentams“ (toliau – Projektas). 
 
Projektas įgyvendinamas pagal 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 05-002-01-07-08 „Kurti technologinius sprendimus ir įrankius, leidžiančius saugiai ir patogiai naudotis paslaugomis“.
 
Projekto tikslas – sudaryti galimybes e. rezidentams naudotis Registrų centro teikiamomis elektroninėmis paslaugomis bei pritaikyti Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų naudojamą techninę ir programinę infrastruktūrą Lietuvos Respublikos gyventojų ir užsieniečių duomenų įrašymui bei tvarkymui universalia globalia koduote.

 
Elektroninių paslaugų atvėrimo užsieniečiams teisinis kontekstas. 2019 m. liepos 16 d. priimtu Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ Nr. IX-2206 1, 2, 142 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo X1 skyriumi įstatymu Nr. XIII-2348 (toliau – Įstatymo pakeitimas) sukurtos teisinės prielaidas užsieniečiams įgyti Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento (toliau – e. rezidentas) statusą.

E. rezidentas – tai užsienietis, kuris siekia naudotis Lietuvos Respublikoje teikiamomis administracinėmis, viešosiomis ar komercinėmis elektroniniu (nuotoliniu) būdu teikiamomis paslaugomis ir kuriam įstatymo nustatyta tvarka yra suteiktas e. rezidento statusas. E. rezidentams išduodama elektroninės atpažinties priemonė su joje įrašytais atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatu ir kvalifikuotu elektroninio parašo sertifikatu (toliau – e. atpažinties priemonė), sudaranti sąlygas tapti Lietuvos Respublikoje elektroniniu (nuotoliniu) būdu teikiamų paslaugų gavėju ir pasirašyti dokumentus elektroniniu parašu.

Įstatymo pakeitimu taip pat numatoma, kad visi užsieniečiai, turintys interesų, prievolių ar kitokių ryšių su Lietuva bus registruojami viename šaltinyje – Užsieniečių registre (toliau – UR), kuriame ir bus renkama vieninga užsieniečio duomenų apimtis bei užsieniečiui suteikiamas unikalus identifikacinis kodas – ILTU. Užsieniečių registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 17 d. nutarimu Nr. 968 „Dėl Užsieniečių registro nuostatų patvirtinimo“ (2022 m. gruodžio 7 d. nutarimo Nr.1236 redakcija) 34 punktas numato, kad duomenų teikėjas valstybės įmonė Registrų centras duomenis Užsieniečių registrui turės teikti per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS), o tam reikalinga realizuoti Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų integracinės sąsajos su MIGRIU dėl privalomų užsieniečių duomenų rinkinio (vardas, pavardė, gimimo data, pilietybė) teikimo ILTU kodui gauti.

Poreikis dėl UTF-8 koduotės taikymo taip pat kyla ir dėl Europos Sąjungos Teisingumo Teismo formuojamos praktikos asmenvardžių rašymo srityje ir dėl pareigos vykdyti įsiteisėjusių administracinių teismų sprendimus, dėl registro tvarkytojo pareigos užtikrinti, kad registro duomenys ir registro informacija atitiktų registro tvarkytojui pateiktuose dokumentuose nurodytus duomenis  bei dėl pareigos užtikrinti sąveiką su susijusiais registrais ir valstybės informacinėmis sistemomis.
 
Pakeitimai registruose ir sistemose. Atsižvelgiant į aukščiau aprašytus teisinius pakeitimus, Projekto įgyvendinimo metu Registrų centro tvarkomų registrų ir sistemų naudojama techninė ir programinė infrastruktūra bus pritaikyta e.rezidentų duomenų tvarkymui. Numatoma realizuoti integracines sąsajas su MIGRIS dėl duomenų teikimo ILTU kodui gauti ir jo naudojimo Registrų centro programinėse priemonėse kaip dar vieno fizinio asmens identifikavimo atributo. Siekiant šio pokyčio, Registrų centro registruose ir sistemose turės koreguoti užsieniečių identifikavimo ir užsieniečių registravimo funkcijas.
 
Perėjimas prie duomenų tvarkymo universalia globalia koduote UTF-8. Projekto apimtyje numatomas Registrų centro registrų ir informacinių sistemų, aplikacijų, integracijų ir kitų programinių priemonių pritaikymas atpažinti ir dirbti su tekstiniais duomenimis, tvarkomais universalia globalia koduote UTF-8. Siekiamas pokyčio rezultatas – UTF-8 koduotė įdiegta Registrų centro tvarkomų programinių priemonių tekstiniuose laukuose, kaip nustatyta Duomenų teikimo formatų ir standartų rekomendacijos, patvirtintos IVPK direktoriaus 2013 m. kovo 25 d. įsakymu Nr.T-36. UTF-8 koduotės įdiegimas leis užtikrinti asmenvardžių ir kitų duomenų įrašymą ir tvarkymą lotyniško pagrindo rašmenimis su diakritiniais ženklais.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2022 m. birželio mėn. –  2025 m. gruodžio mėn. 
 
Projekto vertė 2 705 614,32 EUR (iš jų PVM – 307 614,33 EUR).
 
Registrų centras - logo
Registrų centras


 Atgal  Į puslapio viršų