Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Registruotis vizitui Savitarna      Kontaktai      Neįgaliųjų versija      LT  |  EN
RC logotipas

Turtas ir apribojimai Juridiniai asmenys Adresai Gyventojai
 

Naujienos
pixel
pixel

Finansinių ataskaitų teikimo bumas: keli naudingi patarimai verslui

2019 m. gegužės 30 d.

Visą šią savaitę Registrų centras iš juridinių asmenų kasdien sulaukia po kelis tūkstančius finansinių ataskaitų, teikiamų elektroniniu būdu. Stebint ataskaitų teikimo srautą pastebimas išaugęs jų skaičius nuo 10 iki 16 val., o pikas pasiekiamas apie 14val., kai per valandą sulaukiama po daugiau kaip 500 ataskaitų.

Siekdami kaip įmanoma labiau palengvinti šios pareigos atlikimą pateikiame keletą naudingų patarimų, kurie galbūt padės sklandžiau įveikti finansinių ataskaitų teikimo procesą.

Šią savaitę Registrų centro tvarkomą Juridinių asmenų registrą pasiekia po kelis tūkstančius juridinių asmenų finansinių ataskaitų už 2018 metus. Viso šiai dienai sulaukta jau beveik 51 tūkst. juridinių asmenų finansinės atskaitomybės dokumentų. Tai yra penktadaliu daugiau nei analogišku metu praėjusiais metais. Tikėtina, kad pavyzdingesnį ataskaitų teikimą iš dalies lėmė ir augantis verslo sąmoningumas - nenoras susidurti su nemaloniais nepatogumais, kai pareigos atlikimas paliekamas paskutinei dienai.

Kaip minėta, daugiausiai ataskaitų teikiama nuo 10 iki 16 val., tad norint sklandžiau pateikti ataskaitą, patartina tai daryti ne piko valandomis, kuomet sistemos apkrovimas yra didžiausias.

Be to, sklandus ataskaitų pateikimas priklauso ir nuo įkeliamų dokumentų dydžio, todėl rekomenduojama keliamų dokumentų neskenuoti aukščiausia rezoliucija ar spalvotai.

Susidūrus su nesklandumais, teikiant finansines ataskaitas, visada galima kreiptis į Registrų centro konsultacijų centrą telefonu (8 5) 268 8262. Vis dėlto, dėl didelio skambinančiųjų srauto ne visiems norintiems gali pavykti sėkmingai susisiekti su Registrų centro konsultantu, tad visus klausimus galima pateikti ir internetu adresu info.registrucentras.lt/paklausti.

Daugiau informacijos apie finansinių ataskaitų elektroninių rinkinių pildymą ir teikimą galima rasti Registrų centro interneto svetainėje, kurią šiomis dienomis aplanko keli šimtai vartotojų.

Siekiant kaip įmanoma labiau palengvinti finansinių ataskaitų rinkinių teikimą vartotojams, parengta atmintinė su dažniausiai pasitaikančiais klausimais ir atsakymais apie finansinių ataskaitų teikimą. Su ja susipažinti galima Registrų centro interneto svetainėje.

Teisės aktai numato, kad juridiniai asmenys, kurių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, metines finansines ataskaitas Registrų centrui turi pateikti kasmet ne vėliau kaip iki gegužės 31 d. Už metinių finansinių ataskaitų rinkinio nepateikimą numatyta administracinė atsakomybė, ji taikoma juridinio asmens vadovui - už šį pažeidimą skiriamų baudų dydis svyruoja nuo 200 iki 3 000 eurų.

Šiemet aktyviausiai ataskaitas teikia uždarosios akcinės bendrovės - viso jau pateikta 37,2 tūkst. šios teisinės formos ataskaitų (pernai - 32 tūkst.), taip pat mažosios bendrijos - beveik 6 tūkst. (4,2 tūkst.), asociacijos - 4,4 tūkst. (3,2 tūkst.) ir viešosios įstaigos - 2,3 tūkst. (1,8 tūkst.). Pastarosioms ataskaitų teikimas, be kita ko, yra aktualus norint neprarasti paramos gavėjo statuso.


Kontaktinis asmuo

Atstovas spaudai

Mindaugas Samkus

Tel. (8 5) 268 8366

Mob. (8 605) 69 286

El. p. Mindaugas.Samkus@registrucentras.lt