Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Registruotis vizitui Savitarna      Kontaktai      Neįgaliųjų versija      LT  |  EN
RC logotipas

Turtas ir apribojimai Juridiniai asmenys Adresai Gyventojai
 

Naujienos
pixel
pixel

Pigesnės įmonių finansinės ataskaitos internetu tapo prieinamos visiems

2010 m. sausio 25 d.

Lietuvoje veikiančių įmonių finansinės veiklos duomenys tapo prieinami visiems interneto naudotojams, o metinių finansinių ataskaitų rinkinius iš verslininkų Registrų centras nuo šiol priims tik elektroniniu pavidalu.
 
Nuo šiandienos norintys susipažinti su bet kurios įmonės finansinės veiklos rezultatais, galės tai padaryti internetu. Naujoji paslauga teikiama Registrų centro klientų savitarnos sistemos vartotojams, kuriais gali tapti visi elektroninio parašo turėtojai ir internetinės bankininkystės paslaugomis besinaudojantys asmenys.

Įmonių metinių finansinių ataskaitų pateikimas elektronine forma vartotojams kainuos 31 Lt už visą finansinių ataskaitų rinkinį arba po 7,75 Lt už kiekvieną atskirą ataskaitą, t.y. 40% pigiau nei tų pačių dokumentų spausdintų kopijų pateikimas Registrų centro padaliniuose.

Iki šiol įmonių metinės finansinės ataskaitos tretiesiems asmenims buvo teikiamos tik gavus raštišką motyvuotą prašymą arba pasirašius atitinkamų duomenų pirkimo sutartį. Nuo šiandienos gaunant finansinius įmonių duomenis Registrų centro klientų savitarnos sistemoje jokios sutartys ar prašymai nebus pasirašomi.

 Pagrindiniai įmonių veiklos finansinių duomenų vartotojai anksčiau buvo verslo konkurentai, smulkieji akcininkai, kredito įstaigos ir žurnalistai. Prognozuojama, kad palengvinus įmonių finansinių ataskaitų prieinamumą šiais duomenimis ims taip pat aktyviai domėtis įmonių darbuotojai bei juos vienijančios profesinės sąjungos.

Naujovės palies ne tik įmonių finansinių ataskaitų duomenų vartotojus, bet ir šios informacijos teikėjus - verslininkus.

Nuo praėjusio penktadienį, sausio 22 d., Registrų centras nebepriima nei popierinių, nei ABBYY eFormFiller programine įranga sudarytų metinių finansinių ataskaitų rinkinių. Finansinės ataskaitos nuo šiol bus pildomos ir teikiamos Juridinių asmenų registro tvarkytojui tik interaktyviuoju būdu, kuriam naudojama vienintelė programinė įranga - vartotojo pasirinkta interneto naršyklė.

Papildoma informacija

Įmonių prievolė deklaruoti finansinius savo veiklos rezultatus ir šių duomenų kaupimas viešai prieinamame registre yra numatyti Europos Sąjungos teisėje. Šių duomenų viešumas laikomas svarbia prielaida verslo skaidrumui užtikrinti.

Lietuvoje savo finansinius veiklos rezultatus Juridinių asmenų registrą tvarkančiam Registrų centrui kasmet deklaruoja per 40 tūkst. verslo įmonių.

Registrų centro klientų savitarnos sistema ėmė veikti 2009 m. liepą. Be kitų paslaugų, savitarnos sistema suteikia galimybę nekilnojamojo turto savininkams kontroliuoti savo, o verslo vadovams - jų vadovaujamų įmonių turto būklę, operatyviai sužinoti, kas tuo turtu domėjosi; sistemos vartotojai taip pat gali internetu gauti reikiamus Juridinių asmenų ar Nekilnojamojo turto registro išrašus bei pažymas ar savo turimu elektroniniu parašu pasirašyti elektroninius dokumentus.

Registrų centro klientų savitarnos sistemos adresas internete: www.registrucentras.lt/savitarna/.

Informuojame, kad ketvirtadienį, sausio 28 d., Registrų centre bus pristatyta nauja klientų savitarnos sistemos dalis: Teisingumo ministerijos iniciatyva sukurta individualių įmonių steigimo ir registravimo internetu paslauga bei steigiamų juridinių asmenų pavadinimų laikino įtraukimo į Juridinių asmenų registrą (rezervavimo) paslauga.

 


INFORMACINĖ TARNYBA
tel. (8 5) 268 8262, "Omnitel" ir "Bitė" klientams - 1637
Darbo laikas: I-IV 8:00-17:00, V 8:00-15:45 val.