Naujienos |
|
 |
 |
Registrų centras tęsia neveikiančių įmonių išregistravimą: suklusti turėtų turinčios turto
2023 m. spalio 11 d.
Pagrindinius nacionalinius duomenis
tvarkantis Registrų centras, siekdamas kad registruose ir informacinėse sistemose
esantys duomenys būtų aktualūs ir jų gavėjams teiktų kuo didesnę naudą, tęsia
neveikiančių ir duomenų apie save neteikiančių įmonių ir organizacijų
likvidavimo ir išregistravimo iš Juridinių asmenų registro procesą. Šiuo metu
didesnis dėmesys yra teikiamas tiems juridiniams asmenims, kurie, Registrų
centro duomenimis, turi nekilnojamojo turto.
"Siekiame, kad mūsų prižiūrimuose registruose ir
informacinėse sistemose esantys duomenys būtų ne tik tikslūs, išsamūs, bet ir
aktualūs, todėl Juridinių asmenų registro "išvalymas" nuo prievolės teikti
aktualius duomenis ir dokumentus, pavyzdžiui, metines finansines ataskaitas ar
kontaktinę informaciją, nesilaikančių įmonių ir organizacijų yra vienas iš
registrų tvarkytojų veiklos prioritetų. Vien per šiuos metus išregistravome
apie 20 tūkst. tokių
neveikiančių ar privalomų duomenų ir dokumentų neteikiančių įmonių ir
organizacijų", - teigia Registrų centro Registrų tvarkymo direktorius Kazys
Maksvytis.
Pasak jo, šiuo metu įmonė aktyviai siunčia pranešimus
apie numatomą likvidavimą tiems juridiniams asmenims, kurie, Nekilnojamojo
turto registro duomenimis, nuosavybės teise valdo nekilnojamojo turto - tokių
juridinių asmenų suskaičiuojama apie 1,5 tūkstančio.
Dauguma šių juridinių asmenų yra uždarosios akcinės bendrovės, tačiau yra po
kelias dešimtis mažųjų bendrijų, asociacijų, žemės ūkio bendrovių bei viešųjų
įstaigų.
"Turto turinčių juridinių asmenų likvidavimas ir
išregistravimas yra šiek tiek kitoks, kadangi nepakanka iš registro
išregistruoti įmonę ar organizaciją. Vėliau teismai papildomai dar turi
nuspręsti, kam atiteks juridiniam asmeniui priklausantis turtas. Daugeliu
atveju, neatsiradus suinteresuotoms šalims, pavyzdžiui, akcininkams ar
kreditoriams, juridinio asmens turtas teismo sprendimu atitenka valstybei", - paaiškina K. Maksvytis.
Į ką atkreipti dėmesį?
Registrų centras pranešimus apie numatomą inicijuoti
juridinio asmens likvidavimą siunčia Juridinių asmenų registre nurodytais
juridinių asmenų buveinių adresais ir valdymo organų nurodytais kontaktiniais
adresais ar Gyventojų registre esančiais asmenų deklaruotais gyvenamosios
vietos adresais.
Vadovaujantis teisės aktais Registrų centras
juridinių asmenų likvidavimo procedūrą inicijuoja tuomet, kai įmonė ar
organizacija laiku nepateikia savo metinės finansinės ataskaitos. Išsiuntus
pranešimą apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą, įmonės bei
organizacijos turi per 3 mėnesius
pateikti savo metinę finansinę ataskaitą. To nepadarius per nurodytą laiką,
Registrų centras inicijuoja juridinio asmens likvidavimą ir įregistruoja
teisinį statusą "Inicijuojamas likvidavimas".
Tuomet per vienerius metus juridinio asmens dalyviai
ar valdymo organo nariai gali kreiptis į teismą su prašymu atšaukti likvidavimo
procedūrą. Per nustatytą terminą negavęs teismo pranešimo apie juridinio asmens
likvidavimo atšaukimą, Registrų centras išregistruoja juridinį asmenį iš
Juridinių asmenų registro.
Vien per šiuos metus Registrų centras inicijavo apie
22 tūkst.
juridinių asmenų likvidavimo procedūrą, apie 20 tūkst. juridinių asmenų įregistruotas teisinis
statusas "Inicijuojamas likvidavimas", o iš Juridinių asmenų registro
išregistruota apie 19 tūkst.
juridinių asmenų.
Šiuo metu Juridinių asmenų registre iš viso yra
įregistruota apie 240 tūkst.
juridinių asmenų.
|