Naujienos |
|
 |
 |
Registrų centras ragina paramos gavėjus pateikti finansines ataskaitas
2023 m. rugsėjo 11 d.
Tebesitęsiančio karo Ukrainoje fone
Lietuvoje suaktyvėjo paramos rinkimas ir jos teikimas tiems, kam jos labiausiai
reikia. Kilnių tikslų siekiančios įstaigos ir organizacijos plačiai ir daug
viešina apie surinktą paramą ir jos panaudojimą. Viena iš veiklos viešinimo ir
kartu atsiskaitymo prieš visuomenę formų yra organizacijoms privaloma metinė
veiklos ataskaita. Registrų centras įspėja, kad laiku nepateikus šios
ataskaitos rizikuojama prarasti paramos gavėjo statusą.
"Metinės veiklos ataskaitos ne pelno siekiančioms
organizacijoms yra viena iš atsiskaitymo už nuveiktus darbus, įgyvendintus
projektus ar suteiktą paramą formų. Su šiomis
ataskaitomis visuomenė gali susipažinti neatlygintinai, tad tai net tik padeda
šioms organizacijoms populiarinti savo vardą ir pritraukti dar daugiau paramos,
bet ir kartu didina skaidrumą bei kuria tarpusavio pasitikėjimu grįstą
visuomenę. Ir atvirkščiai - organizacijai nepateikus savo veiklos ataskaitos
Registrų centrui, visuomenė neturi galimybės susipažinti su jos veikla, ilgainiui
gali sušlubuoti ir pasitikėjimas viena ar kita organizacija", - sako Registrų
centro Juridinių asmenų departamento vadovė Jolanta Kazlauskienė.
Pasak jos, Registrų centras, siekdamas, kad kuo
daugiau ne pelno siekiančių organizacijų pateiktų savo veiklos ataskaitas, šią
savaitę išsiųs laiškus ataskaitų dar nepateikusioms ir įspės jas dėl rizikos
netekti paramos gavėjo statuso.
Registrų centro skaičiavimu, šiuo metu yra beveik 3 tūkst. paramos gavėjo statusą turinčių viešųjų
įstaigų, labdaros ir paramos fondų bei asociacijų, kurios nėra pateikusios savo
veiklos ataskaitų už 2022 metus. Vadovaujantis
Labdaros ir paramos įstatymu Registrų centras gali panaikinti juridiniam
asmeniui paramos gavėjo statusą, jei per du mėnesius nuo gauto įspėjimo šis juridinis
asmuo nepateikia metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir veiklos ataskaitos ar
metinės ataskaitos.
"Palyginti su praėjusiais metais, kai analogiškus
įspėjimus gavo apie 6,5 tūkst.,
šiemet vėluojančiųjų pateikti savo ataskaitas organizacijų yra perpus mažiau.
Pernai iš minėto skaičiaus maždaug pusė organizacijų per nurodytą terminą
pateikė ataskaitas ir taip išsaugojo paramos gavėjo statusą. Vis dėlto dalis jo
neteko ir taip gerokai apsunkino savo galimybes veikti. Buvo tokių atvejų, kai
į Registrų centrą kreipiamasi jau netekus paramos gavėjo statuso. Deja, tačiau
tokiais atvejais niekuo padėti nebegalime, todėl raginame organizacijas ir jų
atstovus neignoruoti gautų perspėjimų", - kalba J. Kazlauskienė.
Ji taip pat pažymi, kad labai svarbu, jog
organizacijos ir jos vadovų ar atstovų kontaktinė informacija būtų aktuali ir
Registrų centro siunčiami laiškai pasiektų tinkamą adresatą.
Gavus įspėjimą - du mėnesiai sureaguoti
Gavusieji Registrų centro perspėjimą apie riziką
netekti paramos gavėjo statuso turės du mėnesius, per kuriuos turėti pateikti finansinę
ataskaitą. To nepadarius, paramos gavėjo statusas bus panaikintas be atskiro
perspėjimo.
Įspėjimai bus siunčiami Juridinių asmenų registre
nurodytu juridinio asmens elektroninio pristatymo dėžutės adresu. Jei toks
adresas registre nenurodytas, įspėjimas bus siunčiamas registre nurodytu
elektroninio pašto adresu korespondencijai arba registruoti paštu, jeigu el.
pašto adresas nenurodytas.
Vadovaujantis Labdaros ir paramos įstatymu,
juridinis asmuo, kuriam dėl nustatytų pažeidimų buvo panaikintas paramos gavėjo
statusas, pakartotinai dėl šio statuso suteikimo gali kreiptis ne anksčiau kaip
po vienerių metų.
Remiantis Registrų centro atvirais duomenimis, šiuo
metu paramos gavėjo statusą iš viso turi apie 30 tūkst. juridinių asmenų.
Iki šios dienos metines ataskaitas už 2022 metus jau
yra pateikę per 10 tūkst. asociacijų, 6,2
tūkst. viešųjų įstaigų ir 0,8 tūkst. labdaros ir paramos fondų.
|