Naujienos |
|
 |
 |
Naujovė finansinėse ataskaitose - duomenys apie savanorystę
2023 m. kovo 28 d.
Kiekvienais metais įmonių ir
organizacijų teikiamos finansinės ir veiklos ataskaitos yra viena iš
atskaitomybės ne tik prieš savo akcininkus, organizacijos narius, bet ir
plačiąją visuomenę formų. Šiose ataskaitose pateikiami pagrindiniai įmonių
finansiniai rodikliai, aprašomi organizacijų per metus įgyvendinti projektai ir
pasiekti rezultatai. Nuo šių metų gausius finansinėse ataskaitose esančius
rodiklius papildė ir pelno nesiekiančių organizacijų teikiama informacija apie
savanorių veiklą.
Įgyvendindamas Socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos iniciatyvą ir vadovaudamasis finansų ministro įsakymu Registrų
centras papildė pelno nesiekiančių juridinių asmenų metinių finansinių
ataskaitų rinkinį. Tokiu būdu metines veiklos ataskaitas Registrų centrui
teikiančios viešosios įstaigos, asociacijos ar labdaros ir paramos fondai turi
galimybę pateikti informaciją apie savanorių veiklą: bendrą savanorių skaičių
ir bendrą savanoriškos veiklos valandų skaičių.
"Savanorystė yra tvarios ir aktyvios visuomenės
pagrindas. Kartu su metinėmis ataskaitomis teikiami duomenys leis susidaryti
tikslesnį vaizdą, kokio dydžio yra savanorių bendruomenė Lietuvoje, kaip ji
išsidėsčiusi šalies teritorijoje. Galiausiai šie duomenys leis geriau planuoti
finansavimo ir metodinio palaikymo priemones, siekiant tvariai visoje šalyje
stiprinti savanorystės kultūrą", - sako socialinės apsaugos ir darbo ministrė
Monika Navickienė.
"Įmonių ir organizacijų teikiamos finansinės
ataskaitos ir jose esantys duomenys bei informacija leidžia patenkinti
informacijos vartotojų poreikį gauti teisingą informaciją apie konkretaus
juridinio asmens finansinę būklę, veiklos rezultatus. Tai ne tik didina verslo
ir organizacijų skaidrumą, prisideda prie visuomenės pasitikėjimo verslu, bet
ir padeda priežiūrą vykdančioms institucijoms, žiniasklaidai ir visuomenei
objektyviai vertinti juridinių asmenų veiklą. Tikime, kad sudaryta galimybė
pelno nesiekiančioms organizacijoms skelbti informaciją apie savanorių veiklą
prisidės prie didesnio skaidrumo ir paskatins savanorystę tarp nevyriausybinių
organizacijų", - teigia Registrų centro generalinis direktorius Saulius
Urbanavičius.
Jau teikiamos pirmosios finansinės ataskaitos už 2022 metus
Pagrindinius nacionalinius duomenis tvarkantį
Registrų centrą jau pasiekia pirmosios finansinės ataskaitos už 2022 metus. Iki šios dienos jas jau yra pateikę apie 14 tūkst. juridinių asmenų. Skaičiuojama, kad šiemet
prievolę pateikti finansinę ataskaitą turi apie 190 tūkst. juridinių asmenų.
Praėjusiais metais Registrų centras sulaukė
rekordinio finansinių ataskaitų kiekio - ataskaitas už 2021 metus pateikė beveik 118 tūkst. juridinių asmenų. Nemaža dalis juridinių
asmenų eilę metų neteikia jokių duomenų apie save - jiems Registrų centras
inicijuoja likvidavimą ir išregistruoja iš Juridinių asmenų registro.
Laiku nepateikus finansinės ataskaitos rizikuojama
užsitraukti administracinę atsakomybę - Administracinių nusižengimų kodekse
numatyta, kad finansinių ataskaitų nepateikimas laiku užtraukia baudą juridinio
asmens vadovui nuo 200 iki 3 tūkst. eurų. Svarbu pažymėti, kad atsakomybė tenka
asmeniui, kuris oficialiai Juridinių asmenų registre nurodytas kaip juridinio
asmens vadovas.
Be to, vėluojantys ar finansinių ataskaitų apskritai
neteikiantys juridiniai asmenys gali būti likviduoti ir išregistruoti iš
Juridinių asmenų registro, taip pat rizikuoja netekti paramos gavėjo statuso ar
susidurti su keblumais dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose.
|