Naujienos |
|
|
|
Registrų centras modernizuos savo IT ūkio valdymą
2023 m. vasario 23 d.
Pagrindinių nacionalinių duomenų
tvarkytojas Registrų centras pradeda įgyvendinti projektą, kurio tikslas - užtikrinti
stabilesnį įmonės prižiūrimų valstybinės reikšmės registrų ir informacinių
sistemų veikimą bei efektyvesnį jų vystymą. Įmonė ketina pereiti nuo prieš
daugiau nei du dešimtmečius sukurtos IT architektūros pamato prie modernios ir
šių dienų sistemų valdymo principus atitinkančios duomenų bazių valdymo
sistemos.
Šiam
tikslui įmonė praėjusią savaitę Centriniame viešųjų pirkimų portale paskelbė
konteinerizacijos platformos bei susijusių paslaugų tarptautinį viešąjį
pirkimą. Konkurso nugalėtojas turės modernizuoti įmonės šiuo metu naudojamą
monolitinę IT aplikacijų architektūrą į dekomponuotas aplikacijas, kurios bus
valdomos į atskirus konteinerius valdančioje platformoje.
"Esami
Registrų centro IT aplikacijų architektūros pamatai buvo pradėti kurti prieš
daugiau kaip 20 metų,
jie atitiko tuometinius reikalavimus, sistemos buvo stipriai centralizuotos, jų
pagrindas buvo viena centrinė duomenų bazė. Šis principas buvo taikomas kuriant
vis naujas informacines sistemas ir paslaugas. Šiuo metu pagrindinė įmonės
duomenų bazė talpina apie 40 skirtingų
informacinių sistemų duomenų. Vis dėlto, toks sprendimas neatitinka šių dienų
poreikių, todėl norėdami būti modernūs ir kurti pažangius sprendimus turime pereiti
prie šiuolaikiškų sistemų valdymo principų", - sako Registrų centro IT centro
direktorius Antanas Raguotis.
Anot
jo, dabartinė tarpusavyje persipynusių informacinių sistemų struktūra neleidžia
užtikrinti sklandaus jų vystymo, didina incidentų ir sutrikimų riziką, kadangi
sutrikimas vienoje sistemoje nesutrikdys kitų sistemų veiklos.
"Registrų
centro IT ūkio dekomponavimas yra inovatyvus sprendimas, Lietuvoje nėra daug
įmonių ar institucijų, kurios jau yra įsidiegusios panašaus pobūdžio
sprendimus. Šis ne tik įmonės, bet ir visos šalies kontekste reikšmingas
sprendimas leis mums efektyviau prižiūrėti ir vystyti savo sistemas, užtikrinti
jų stabilumą, teikti kokybiškas paslaugas savo klientams", - teigia A.
Raguotis.
Pirmajame
sistemų dekomponavimo projekto etape numatoma įdiegti konteinerizacijos
platformą ir pasirengti turimų sistemų atsiejimui. Pirmiausiai nuo monolitinės
struktūros bus atsietos Registrų centro savitarnos sistema ir E. pristatymo
sistema, tam tikri E. sveikata sistemos moduliai, įmonės viduje naudojama
paslaugų apskaitos sistema, masinio vertinimo sistema, sistema "Matininkas".
Numatoma,
kad atskyrus informacinių sistemų duomenų bazes į atskirus komponentus, jie
sąveikaus tarpusavyje, tačiau kiekvienas savarankiškai atliks savo funkcijas,
todėl informacijos apdorojimas taps greitesnis, o pakeitimus viename komponente
bus galima atlikti netrikdant kitų komponentų darbo.
Potencialių
konteinerizacijos platformos bei susijusių paslaugų teikėjų pasiūlymų laukiama
iki kovo 20 dienos.
Registrų
centras jau 25-erius metus tvarko pagrindinius valstybės informacinius
išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas, remiantis jų
valdytojų - skirtingų valstybės institucijų - nustatytomis tvarkomis ir
taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 10 valstybinės reikšmės
registrų ir apie 20 informacinių sistemų.
|