Naujienos |
|
|
|
Registrų centras: lengvinamos sąlygos ES piliečiams pradėti verslą Lietuvoje
2023 m. vasario 2 d.
Nuo šiol Europos Sąjungos (ES) šalių
piliečiams pradėti verslą Lietuvoje tapo dar paprasčiau - pagrindinių
nacionalinių duomenų tvarkytojas Registrų centras įdiegė galimybę ES piliečiams
elektroniniu būdu, prisijungus prie elektroninės savitarnos sistemos,
įregistruoti uždarąją akcinę bendrovę ar užsienio bendrovės filialą. Tokiu būdu
užsieniečiams sutrumpėja ir atpinga bendrovės steigimas Lietuvoje.
"Siekdami įgyvendinti Europos Sąjungos
skaitmeninės direktyvos nuostatas bei sudaryti sąlygas lengviau įsteigti verslą
mūsų šalyje Europos Sąjungos valstybių piliečiams ir
įmonėms, priėmėme sprendimą leisti tai daryti elektroniniu būdu. Manome, kad
tai ne tik supaprastins biurokratines procedūras, tačiau ir leis pritraukti
daugiau užsienio startuolių ir brandžių bendrovių į mūsų šalį, kurios sukurs
naujų darbo vietų kvalifikuotiems darbuotojams", - teigia ekonomikos ir
inovacijų viceministrė Eglė Markevičiūtė.
Kiekvienais metais Registrų centre
įregistruojama apie 13-15 tūkst. naujų juridinių asmenų, iš kurių apie 90 proc.
registruojama elektroniniu būdu, teikiant prašymą per Registrų centro
savitarną. Maždaug apie pusę kiekvienais metais įregistruojamų naujų juridinių
asmenų sudaro uždarosios akcinės bendrovės.
"Registruoti
bendrovę ir vėliau tvarkyti visus su jos valdymu susijusius reikalus internetu
yra ir paprasčiau, ir greičiau, ir patogiau. Iki šiol prie savitarnos sistemos
buvo galima jungtis tik su lietuviškomis elektroninėmis tapatybės atpažinimo
priemonėmis, tačiau įdiegus reikalingus technologinius patobulinimus prie
sistemos galės jungtis ir prašymus pateikti ES piliečiai su savo valstybėje
išduotomis elektroninėmis atpažinties priemonėmis, taip pat asmenys turintys e.
rezidento kortelę. Tikimės, kad tai palengvins įmonių steigimą užsieniečiams ir
leis jiems dar patogiau naudotis pažangiomis elektroninėmis paslaugomis
Lietuvoje", - teigia Registrų centro generalinis direktorius Saulius
Urbanavičius.
Daugiausiai užsieniečių akcininkų - iš kaimyninių šalių
Registrų
centro duomenimis, šiuo metu tarp Lietuvoje veikiančių uždarųjų akcinių
bendrovių akcininkų yra apie 11 tūkst. ES šalių fizinių ar juridinių asmenų,
daugiausiai iš Latvijos, Vokietijos, Lenkijos, Estijos ir Jungtinės Karalystės.
Iki šiol prašymus dėl naujos bendrovės įregistravimo teikiantys ES piliečiai
tai turėdavo daryti per įgaliotus asmenis ar atvykę fiziškai į klientų
aptarnavimo padalinį.
Prašymus
elektroniniu būdu dėl bendrovių steigimo nuo šiol galės teikti ne tik Lietuvos,
bet ir ES ir Europos ekonominės bendrijos piliečiai, prisijungę prie Registrų
centro savitarnos su savo šalyje išduota el. atpažinties priemone,kuri
atitinka ES reglamento dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų
patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje (eIDAS) reikalavimus, taip pat
užsienio piliečiai, prie sistemos prisijungę su savo e. rezidento kortele. Šie
asmenys elektroniniu būdu galės teikti prašymus Lietuvoje įsteigti uždarąją
akcinę bendrovę ar ES šalyje registruotos bendrovės filialą, pateikti ar
pakeisti duomenis apie dalyvius į Juridinių asmenų dalyvių informacinę sistemą
(JADIS).
Užsienio
šalių piliečiai duomenų pildymui galės pasirinkti savitarnos sistemą anglų
kalba ir tuomet visi sistemos automatiniu būdu generuojami steigimo dokumentai
(įstatai, nuostatai, prašymai) bus sudaryti dviem kalbomis - anglų ir lietuvių.
Be to, visus sistemos sugeneruotus dokumentus (pvz. sutikimą dėl buveinės
suteikimo, įstatus ar nuostatus) bus galima atsiųsti ir, esant reikalui,
pateikti juos pasirašyti užsienio piliečiams, o pasirašytus dokumentus įkelti į
sistemą.
Steigiant
uždarąją akcinę bendrovę kaupiamoji sąskaita galės būti atidaryta ne tik
Lietuvoje, tačiau ir kitoje ES šalyje veikiančiame banke, tereikės pateikti
sąskaitos atidarymą ir joje esančių lėšų pradiniam įnašui už akcijas faktus
įrodančius dokumentus.
Galimybė
ES piliečiams su savo el. atpažinties priemonėmis prisijungti prie Registrų
centro savitarnos ir įregistruoti bendrovę Lietuvoje sukurta įgyvendinant ES
direktyvos nuostatas dėl skaitmeninių priemonių ir procesų, naudojamų taikant
bendrovių teisės aktus (Skaitmeninės direktyvos) nuostatus.
Registrų
centro tvarkomame Juridinių asmenų registre šiuo metu yra įregistruota apie 250
tūkst. juridinių asmenų, iš kurių maždaug pusę sudaro uždarosios akcinės
bendrovės. Lietuvoje juridinių asmenų įregistravimas internetu veikia nuo 2010
metų. Šiuo metu elektroniniu būdu galima įsteigti uždarąsias akcines bendroves,
mažąsias bendrijas, viešąsias įstaigas, asociacijas, labdaros ir paramos
fondus, individualias įmones. Remiantis Vyriausybės patvirtintais Registrų
centro paslaugų įkainiais, uždarosios akcinės bendrovės registravimas internetu
kainuoja vos 14,02 euro.
Pagrindinių nacionalinių duomenų tvarkytojas Registrų
centras jau 25-erius metus tvarko pagrindinius valstybės informacinius
išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas, remiantis jų
valdytojų - skirtingų valstybės institucijų - nustatytomis tvarkomis ir
taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 10 valstybinės reikšmės
registrų ir apie 20 informacinių sistemų.
|