Naujienos |
|
|
|
Iki 2025 metų bus išregistruota 85 tūkst. neveikiančių juridinių asmenų
2021 m. rugsėjo 30 d.
Aktuali informacija ir duomenys apie
juridinius asmenis yra esminė sąlyga link didesnio skaidrumo, visuomenės
pasitikėjimo verslu ir efektyvesnio valstybės institucijų funkcionavimo. Per
ilgą laiką Juridinių asmenų registre susikaupę duomenys apie tūkstančius jau
neveikiančių įmonių ir organizacijų ne tik neleidžia turėti tikslių duomenų,
bet ir daro netiesioginę žalą valstybei. Siekdamas, kad kaupiami duomenys būtų
kuo tikslesni ir aktualūs, Registrų centras per ateinančius keletą metų ketina
išregistruoti apie 85 tūkst. neveikiančių juridinių asmenų.
"Registrų
centro tvarkomame Juridinių asmenų registre turi būti kaupiama tiksli, išsami
ir naujausia informacija apie Lietuvoje veikiančius juridinius asmenis. Kasmet
šalyje įregistruojama po daugiau kaip 10 tūkst. naujų juridinių asmenų, tačiau,
kaip rodo praktika, nemaža dalis jų per keletą metų praktiškai nustoja veikę.
Tą galime matyti iš turimų duomenų - šiuo metu turime apie 85 tūkst.
juridinių asmenų, kurie jau daugiau kaip 5 metus neatnaujina jokių duomenų apie
save ir daugiau kaip metus vėluoja pateikti savo metinę finansinę ataskaitą.
Atsakingai tvarkydami duomenis ir siekdami, kad registre būtų kaupiama tiksli
ir teisinga informacija, iki 2025 metų
numatome išregistruoti visus veiklos nevykdančius juridinius asmenis", - sako
Registrų centro Registrų tvarkymo direktorius Kazys Maksvytis.
Jo
teigimu, veiklos nevykdančių juridinių asmenų duomenų tvarkymas lemia ne tik
papildomus kaštus Juridinių asmenų registro tvarkytojui (t. y. Registrų
centrui), bet ir apsunkina kitų institucijų, naudojančių šio registro duomenis,
veiklą. Didelis neveikiančių juridinių asmenų skaičius taip pat iškreipia
statistinius duomenis ir neleidžia turėti tikslaus paveikslo apie šalyje
veikiančias įmones ar organizacijas. Be to, neveikiančiais juridiniais
asmenimis gali būti pasinaudojama ir nusikalstamais tikslais.
Registrų
centro duomenimis, šiuo metu Juridinių asmenų registre yra įregistruota daugiau
kaip 250 tūkst.
juridinių asmenų. Pastaruosius metus registrą kasmet papildo vidutiniškai 13 tūkst.
naujų juridinių asmenų.
Ilgas išregistravimo procesas
Registrų
centras yra viena iš valstybės institucijų, galinčių inicijuoti juridinio
asmens likvidavimą. Juridinių asmenų išregistravimas iš Juridinių asmenų
registro yra ganėtinai ilgas procesas: vadovaujantis teisės aktų nuostatomis,
nuo pranešimo juridinio asmens valdymo organui apie numatomą inicijuoti
likvidavimą iki juridinio asmens išregistravimo užtrunka apie 15 mėnesių.
"Siekdami
kaip įmanoma pagreitinti neveikiančių juridinių asmenų likvidavimą peržiūrėjome
vidinius procesus ir automatizavome dalį darbų. Jau nuo praėjusių metų
sprendimus inicijuoti juridinio asmens likvidavimą suformuoja vadinamasis
"robotukas", kuris leido atsisakyti popierinių formų pildymo ir padėjo
sutaupyti su tuo susijusias laiko sąnaudas. Visa tai leidžia Registrų centrui
per metus inicijuoti iki 15 tūkst.
juridinių asmenų likvidavimų", - kalba K. Maksvytis.
Nuo
2020 metų
pradžios Registrų centras jau išsiuntė beveik 27 tūkst. pranešimų apie numatomą inicijuoti
juridinių asmenų likvidavimą. Per šiuos metus teisinis statusas "inicijuojamas
likvidavimas" įregistruotas jau beveik 15 tūkst. juridinių asmenų (2020 m. - beveik
6 tūkst.).
Šiemet, pasibaigus likvidavimo procedūrai, taip pat jau buvo išregistruota
beveik 6 tūkst.
juridinių asmenų. Tęsiant šiuos darbus, tikėtina, kad 85 tūkst. veiklos nevykdančių juridinių
asmenų likvidavimo procesas bus baigtas 2025 metais.
Kaip
pabrėžia Registrų centro Registrų tvarkymo direktorius K. Maksvytis, juridiniam
asmeniui įregistravus teisinį statusą "inicijuojamas likvidavimas", jį atšaukti
gali tik teismas.
"Pastebime,
kad padaugėjo juridinių asmenų vadovų kreipimųsi į teismą su prašymais
panaikinti minėtą teisinį statusą, nes, kaip paaiškėja, juridinis asmuo vis
dėlto vykdo veiklą. Nenorint, kad juridiniam asmeniui būtų pradėta likvidavimo
procedūra, jo vadovas turėtų laiku atnaujinti duomenis ir teikti finansines
ataskaitas", - primena K. Maksvytis.
Anot
jo, gavus pranešimą iš Registrų centro apie numatomą inicijuoti likvidavimą,
juridinio asmens vadovas turi nedelsdamas (ne vėliau kaip per 3 mėnesius
nuo pranešimo gavimo dienos) pateikti pranešime nurodytus dokumentus Registrų
centrui. Jei likvidavimo procesas pradėtas Valstybinės mokesčių inspekcijos
(VMI) siūlymu, juridinio asmens vadovas turi kreiptis į VMI ir pašalinti
priežastis, dėl kurių buvo inicijuotas likvidavimas.
|