Naujienos |
|
|
|
Registrų centras pereina prie naujo duomenų teikimo modelio
2021 m. rugsėjo 14 d.
Asmenų teisė gauti visą informaciją
apie tai, kam ir kokiu tikslu buvo teikiami asmens duomenys, yra vienas
pagrindinių teisėto asmens duomenų tvarkymo principų. Aukščiausius asmens
duomenų apsaugos reikalavimus taikantis Registrų centras pereina prie naujo
duomenų teikimo modelio, leisiančio efektyviau įgyvendinti duomenų subjektų
teises ir duomenų valdytojų ir tvarkytojų pareigas.
Nuo
šios savaitės vidurio Registrų centras pereina prie naujo ir vieningai visiems
įmonės tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenų gavėjams, duomenis gaunantiems
per tarpininką, taikomo duomenų teikimo modelio. Šis modelis pagrįstas Bendrojo
duomenų apsaugos reglamento nuostatomis ir nacionalinės priežiūros institucijos - Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos - nurodymais įgyvendinti duomenų
teikimo per tarpininką procesą, užtikrinant visapusišką duomenų subjekto teisių
apsaugą.
"Asmens
duomenų apsaugai ir visapusiškam duomenų subjektų teisių užtikrinimui keliame
aukščiausia prioritetą, todėl nuolat peržiūrime ir tobuliname duomenų teikimo
procesus. Naujojo duomenų teikimo modelio tikslas - užtikrinti, kad tais
atvejais, kai duomenys yra teikiami per tarpininkus, duomenų subjektas - asmuo,
kurio duomenys buvo teikti - galėtų operatyviai ir sklandžiai gauti visapusišką
informaciją apie tai, kas buvo duomenų teikimo tarpininkas, galutinis duomenų
gavėjas ir kokiu tikslu duomenys buvo teikti. Naująja tvarka siekiame
efektyvesnio ir operatyvesnio duomenų subjektų teisės gauti išsamią informaciją
įgyvendinimo", - sako Registrų centro generalinis direktorius Saulius
Urbanavičius.
Naujasis
duomenų teikimo modelis grindžiamas technologiniais sprendimais, leidžiančiais
identifikuoti tiek duomenų teikimo tarpininkus, tiek ir galutinius duomenų
gavėjus, gaunančius duomenis per tarpininką. Registrų centro teigimu, kartu su
atnaujintomis duomenų teikimo sutartimis šie sprendimai leis užtikrinti efektyvesnę
duomenų teikimo kontrolę ir išsamios bei skaidrios informacijos pateikimą
duomenų subjektui apie tai, kam, kokiu tikslu bei teisiniu pagrindu buvo teikti
jo asmens duomenys, kaip tai numato asmens duomenų apsaugą reglamentuojantys
teisės aktai.
Diskutuota su duomenų teikimo tarpininkais
Vadovaujantis
Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos nurodymu, šių metų pavasarį Registrų
centras atnaujino duomenų teikimo sutartis su duomenų teikimo tarpininkais,
pagal kurias pastarieji įsipareigojo iki vasaros vidurio pateikti aktualius
galutinių duomenų gavėjų sąrašus, teisėtą duomenų tvarkymą įrodančius dokumentus
ir atlikti būtinus technologinius pakeitimus. Atsižvelgiant į duomenų teikimo
tarpininkų prašymus ir gavus Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos sutikimą,
minėtas terminas įsipareigojimų įvykdymui pratęstas iki rugsėjo vidurio.
Iki
numatyto termino nepagrindus gaunamų duomenų tvarkymo teisėtumo, atsižvelgiant
į Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos sprendimą, duomenų teikimas per
tarpininkus galutiniams duomenų gavėjams bus negalimas ir todėl laikinai
stabdomas iki tol, kol duomenų teikimo tarpininkai Registrų centrui pateiks
reikalingus dokumentus.
Registrų
ir informacinių sistemų tvarkymas ir juose esančių duomenų teikimas yra viena
iš pagrindinių Registrų centro funkcijų. Šiai dienai Registrų centras tvarko 11
valstybinės reikšmės registrų ir apie 20 informacinių sistemų. Įgyvendindamas
valstybės pavestas funkcijas Registrų centras vadovaujasi teisės aktais ir
registrų bei informacinių sistemų valdytojų - skirtingų valstybės institucijų - nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis.
|