Naujienos |
|
|
|
Efektyvi Registrų centro veikla leido sukurti apčiuopiamą naudą valstybei
2021 m. gegužės 4 d.
Sėkminga transformacija COVID-19 pandemijos akivaizdoje ir
orientacija į besikeičiančius klientų poreikius praėjusiais metais didino
Registrų centro suteiktų paslaugų kiekį, o veiklos efektyvumas ir nuoseklus
strateginių tikslų įgyvendinimas sukūrė apčiuopiamą naudą valstybei.
Audituotais
duomenimis, Registrų centro pajamos 2020 metais siekė 48,3 mln. eurų ir,
palyginti su 2019 metais, buvo 13 proc. didesnės. Įmonės grynasis pelnas per
metus padidėjo daugiau kaip du kartus iki beveik 11 mln. eurų.
Registrų
centro generalinio direktoriaus Sauliaus Urbanavičiaus teigimu, praėjusiais
metais visi turėjo prisitaikyti prie kitokių darbo ir gyvenimo sąlygų, tačiau
nepaisant to, įmonė ir toliau didino savo veiklos efektyvumą, o dėmesio centre
išliko klientų aptarnavimo kokybės gerinimas, elektroninių paslaugų plėtra ir
naujausių technologijų pritaikymas.
"Praėję
metai buvo išskirtiniai Lietuvai ir visam pasauliui - koronaviruso įtaka
ekonominiam neapibrėžtumui buvo didelė. Nepaisant iššūkių visos komandos
susitelkimas bendram tikslui leido įgyvendinti įmonei keliamą lūkestį - užtikrinti tinkamą registrų ir informacinių sistemų tvarkymą ir stabilią įmonės
finansinę padėtį, sukuriant reikšmingą grąžą valstybei. Praėjusiais metais ir
toliau siekėme įgyvendinti strateginius įmonės tikslus bei valstybės keliamus
lūkesčius - atnaujinome ilgus metus neperžiūrėtą įmonės paslaugų kainodarą, kas
leido subalansuoti įmonės pajamas ir išlaidas bei užtikrinti sąžiningą,
sąnaudomis grįstą kaštų ir naudos pasiskirstymą. Kokybiškas paslaugų teikimas
klientams ir grąža valstybei išliks įmonės dėmesio centre ir ateinančiais
metais", - sako Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius.
Praėjusių
metų veiklos efektyvumas ir pasiektas rezultatas leido sukurti naudą valstybei - į valstybės biudžetą bus pervesta 9,6 mln. eurų pelno įmoka. Tai didžiausia
iki šiol įmonės sukurta grąža valstybei.
"Labai
vertinu pastarųjų trejų metų kryptingas Registrų centro vadovų ir darbuotojų
pastangas, kurios ir atvedė prie tokių rezultatų. Nepaisant įvairių iššūkių,
valstybei uždirbta grąža yra ne tik veiklos efektyvumo ir šiuolaikiškos
organizacijos darbo rezultatas, tačiau kartu tai - galimybė toliau reguliariai
peržiūrėti įmonės teikiamų paslaugų kainodarą ir, atsižvelgiant į faktinius
veiklos kaštus, toliau mažinti įvairių paslaugų įkainius", - sako Registrų
centro valdybos pirmininkas Egidijus Vaišvilas.
Augo paslaugų teikimas
Praėjusiais
metais augo pagrindinės Registrų centro veiklos - administracinių paslaugų
teikimo - apimtys. Anot S. Urbanavičiaus, prie šio augimo prisidėjo ir antrąjį
praėjusių metų pusmetį pastebimai suaktyvėjusi nekilnojamojo turto rinka, taip
pat aktyvesnis registrų ir informacinių sistemų duomenų teikimas.
Suteiktų
paslaugų struktūroje didžiausią dalį sudarė Nekilnojamojo turto kadastro ir
registro paslaugos, kurios per metus išaugo ketvirtadaliu iki 29,5 mln. eurų. Taip
pat ženkliai išaugo Juridinių asmenų, Adresų registrų paslaugų apimtys. Kiek
mažiau paslaugų buvo suteikta Gyventojų, Hipotekos, Testamentų, Neveiksnių ir
ribotai veiksnių asmenų registruose.
Informacinių
sistemų segmente labiausiai išaugo Juridinių asmenų dalyvių informacinėje
sistemų paslaugų apimtys, na, o sumažėjimas fiksuotas Antstolių informacinės
sistemos bei Piniginių lėšų apribojimų informacinėje sistemoje dėl karantino
metu pristabdytų išieškojimų.
Proveržis klientų aptarnavimo srityje
2020
metai tapo akivaizdaus proveržio klientų aptarnavimo srityje metais.
Praėjusiais metais pradėta vykdyti klientų pasitenkinimo stebėsena, o 2020 m.
balandžio mėnesį atliktas klientų patirties tyrimas (NPS tyrimas) parodė toliau
gerėjantį rezultatą - NPS rodiklis + 30.
"Praėjusiais
metais įmonės viduje įdiegėme klientų aptarnavimo standartą, o siekdami
užtikrinti vieningą ir kokybišką klientų aptarnavimą ir standarto laikymąsi,
pradėjome vertinti visų klientų aptarnavimo padalinių aptarnavimo kokybę. Daug
dėmesio skyrėme darbuotojų kompetencijų kėlimui - įdiegėme klientų aptarnavimo
srities darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir atestavimo sistemą. - pasakoja
Registrų centro Klientų aptarnavimo direktorė Daiva Karaliūnienė. - Be to, siekdami kaip įmanoma labiau
sutrumpinti apsilankymo padaliniuose laiką, atnaujinome eilių valdymo sistemą
didžiuosiuose klientų aptarnavimo padaliniuose, kuriuose per mėnesį apsilanko
po maždaug 35 tūkst. klientų. Įdiegta eilių valdymo sistema leido suvaldyti
klientų srautus ir vidutinį laukimo laiką šiuose padaliniuose sutrumpino
perpus".
Per
praėjusius metus fiziniuose Registrų centro klientų aptarnavimo padaliniuose
apsilankė ir paslaugas gavo apie 300 tūkst. klientų.
Be to,
praėjusių metų viduryje didžiuosiuose padaliniuose buvo įrengtos savitarnos
erdvės, kur atvykę klientai paslaugas galėjo užsisakyti ir gauti skaitmeniniu
būdu per savitarnos sistemą. Prisitaikant prie koronaviruso pandemijos iššūkių,
taip pat buvo įdiegta išankstinė klientų rezervacijos sistema, leidusi
klientams iš anksto rezervuoti vizito laiką, o įmonei efektyviau valdyti
klientų srautus ir užtikrinti maksimalų teikiamų paslaugų saugumą. Iš viso
išankstinės rezervacijos sistema per praėjusius metus pasinaudojo beveik 15
tūkst. klientų.
"2020
metais visi buvome priversti prisitaikyti prie pasikeitusių aplinkybių ir rasti
sprendimus kokybiškam ir efektyviam klientų aptarnavimui. Dėl karantino
suvaržymų daugeliui paslaugų persikėlus į skaitmeninę erdvę pastebimai išaugo
ir nuotolinių konsultacijų poreikis. Reaguodami į tai paspartinome naujo įmonės
skambučių centro atidarymą, investavome į skambučių valdymo sistemą, leidusią
operatyviau suvaldyti skambinančiųjų srautus. Vien per praėjusius metus
sulaukėme beveik 400 tūkst. skambučių, arba vidutiniškai po 1,6 tūkst. per
dieną", - pasakoja D. Karaliūnienė.
Atverta daugiau duomenų visuomenei
2020-aisiais
buvo tęsiamas registrų duomenų atvėrimo visuomenei projektas. Peržiūrėjus
duomenų atvėrimo teisinį reglamentavimą, nusistačius prioritetus ir jų
įgyvendinimo terminus buvo parengta Registrų centro duomenų atvėrimo
strategija.
Praėjusiais
metais buvo atvertas Adresų registras, o šių metų pradžioje - Juridinių asmenų
registras. Šių dviejų registrų duomenų rinkiniai papildė dar 2019 metais
atvertus Nekilnojamojo turto registrų duomenų rinkinius.
Artimiausioje
ateityje visuomenei numatoma atverti dar daugiau registrų ir informacinių
sistemų duomenų, pavyzdžiui, nuasmenintus Gyventojų registro duomenis,
Hipotekos registro ar Turto arešto aktų registro duomenis. Atverdamas duomenis
Registrų centras siekia prisidėti prie valstybės ir visuomenės pažangos,
skatina naujų aukštųjų technologijų produktų ir paslaugų kūrimą, žinių
ekonomikos vystymąsi.
Tikimasi,
kad prieiga prie atvirų Registrų centro duomenų rinkinių ir pakartotinis jų
naudojimas gali tiek paspartinti pridėtinės vertės informacijos produktų ir
paslaugų atsiradimą, tiek ir leisti Lietuvos valstybės institucijoms, plačiau
naudojant atvirus duomenis, efektyviau vykdyti viešąsias užduotis ir duoti
daugiau naudos visuomenei.
Postūmį
platesniam duomenų atvėrimui suteiks ir praėjusiais metais pradėtas Registrų centro archyvų skaitmenizavimo projektas.
Atsisakius popierinių dokumentų archyvų ir perkėlus juos į skaitmeninę erdvę
numatoma sukurti sąlygas kurti ir vystyti elektronines paslaugas, paremtas
istoriniais dokumentais.
Apie Registrų centrą
Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės informacinius
išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas, kuriose kaupiami mūsų
šaliai svarbūs duomenys. Lietuvos registrų sistemos pagrindą sudaro 6
pagrindiniai valstybės registrai, iš kurių 5 pagrindinių valstybės registrų
tvarkytojas yra Registrų centras.
Šiuo metu Registrų centras tvarko 11 registrų ir daugiau
kaip 10 informacinių sistemų. Prižiūrėdamas valstybinės reikšmės registrus ir
informacines sistemas Registrų centras nuolatos teikia pasiūlymus jų
valdytojams dėl šių registrų ir sistemų atnaujinimo, taip pat pagal poreikį
diegia valdytojų patvirtintus registrų ir sistemų modernizavimo sprendimus.
2020 metų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) gerojo valdymo indekse Registrų centro
valdymo kokybė įvertinta teigiamai (A reitingas). Įmonėje dirba apie 1,5 tūkst.
darbuotojų.
|