Naujienos |
|
|
|
RPA robotai Registrų centro darbuotojams kas mėnesį sutaupo 1,5 tūkst. valandų
2021 m. vasario 13 d.
Pagrindinius šalies registrus ir informacines sistemas
tvarkantis Registrų centras kiekvieną dieną sulaukia tūkstančių klientų
užklausų ir paslaugų užsakymų, nuo kurių operatyvaus atlikimo priklauso, ar
įmonė atitinka jai keliamus valstybės ir visuomenės lūkesčius. Siekiant
efektyviau valdyti paslaugų teikimo ir klientų aptarnavimo procesus į pagalbą
buvo pasitelkti biuro procesų robotizacijos sprendimai, kurie jau šiandien
kuria apčiuopiamą naudą.
"Registrų centras
kiekvieną dieną priima ir apdoroja po 7 tūkst. įvairių paslaugų
užsakymų, fiziškai aptarnauja po 2 tūkst. klientų ir
atsiliepia į daugiau kaip 2 tūkst. klientų skambučių. Sprendimas
pasitelkti robotinių procesų automatizavimo (RPA) sprendimus priimtas įvertinus
įmonėje vykstančius procesus ir identifikavus sritis, kur technologijos galėtų
pakeisti rankinį darbą ir taip sutaupyti darbuotojų laiką. Per antrąjį
praėjusių metų pusmetį įdiegtų automatizuotų procesų pagalba šiuo metu per
mėnesį sutaupome po 1,5 tūkst. darbuotojų darbo valandų. Šį
atlaisvėjusį laiką jie gali skirti didesnę vertę kuriančių procesų atlikimui,
daugiau dėmesio skirti didelio tikslumo ir atsakomybės reikalaujantiems
procesams", - sako Registrų centro Strateginio vystymo direktorius Adrijus
Jusas.
Praėjusiais metais tarp automatizuotų
procesų, leidusių sutaupyti daugiausiai darbo valandų, paminėtinas Nekilnojamojo
turto sandorių viešosios elektroninės paslaugos (NETSVEP) prašymų skirstymas
įmonės paslaugų apskaitos sistemoje, automatinis el. būdu siunčiamų dokumentų
siuntimas bei prašymų dėl specialiųjų
žemės naudojimo sąlygų tvarkymas.
Be to, RPA sprendimai pritaikyti suvedant
dokumentus į Nekilnojamojo turto registrą (NTR), priimant ir įvykdant įvairių
teisių registrų (Hipotekos registro, Įgaliojimų registro, Sutarčių registro,
Testamentų registro, Turto arešto aktų registro ir kt.) paslaugų prašymus.
2021 metų prioritetas - juridinių asmenų likvidavimo proceso
automatizavimas
Įmonės Strateginio vystymo direktoriaus
teigimu, šiais metais prioritetas bus skiriamas juridinių asmenų likvidavimo ir
dokumentų valdymo sistemos procesų automatizavimui.
"Tikimės, kad perdavus dalį įmonių ar
organizacijų likvidavimo proceso RPA robotui tai padės sutaupyti apie 1 tūkst. darbo valandų per mėnesį. Taip pat numatome plėsti
visuomenei ir valstybės bei savivaldybių institucijoms aktualių specialiųjų
žemės naudojimo sąlygų procesų automatizavimą. Kiekvieną dieną įmonės dokumentų
valdymo skyrius gauna, apdoroja ir išsiunčia tūkstančius dokumentų, tad e.
pristatymo procesų tobulinimui taip pat bus skiriamas prioritetas", - šių metų
robotizavimo srities planais dalinasi A. Jusas.
Registrų centras procesų robotizavimui yra
pasirinkęs daugumai pažangiausių pasaulio įmonių puikiai žinomą ir išbandytą
programinę įrangą "UiPath", kurią naudoja ir Lietuvoje veikiančios tarptautinės
bendrovės "Danske Bank", "Western Union", "Telia", "Ernst & Young", "PricewaterhouseCoopers" ir daugelis kitų.
Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės
informacinius išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas - ir tai
darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės institucijų)
nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 11
valstybinės reikšmės registrų ir apie 20 informacinių sistemų bei nuolatos
teikia pasiūlymus jų valdytojams dėl registrų ir sistemų atnaujinimo, taip pat
pagal poreikį diegia valdytojų patvirtintus registrų ir sistemų modernizavimo
sprendimus.
Pagrindiniai
įmonės prioritetai ateinančiais metais yra duomenų atvėrimas visuomenei, į
klientus orientuotų paslaugų perkėlimas į savitarnos sistemą, veiklos procesų
efektyvumas ir skaitmenizacija, archyvinių dokumentų skaitmeninimas, stabilus
registrų ir informacinių sistemų veikimas ir jų pasiekiamumas, duomenų centrų
dubliavimas, užtikrinant patikimą duomenų saugojimą bei galimybę operatyviai
atkurti sistemų veiklą incidentų atveju.
|