Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Savitarna      Kontaktai      LT  |  EN


 

Naujienos
pixel
pixel

RPA robotai Registrų centro darbuotojams kas mėnesį sutaupo 1,5 tūkst. valandų

2021 m. vasario 13 d.

Pagrindinius šalies registrus ir informacines sistemas tvarkantis Registrų centras kiekvieną dieną sulaukia tūkstančių klientų užklausų ir paslaugų užsakymų, nuo kurių operatyvaus atlikimo priklauso, ar įmonė atitinka jai keliamus valstybės ir visuomenės lūkesčius. Siekiant efektyviau valdyti paslaugų teikimo ir klientų aptarnavimo procesus į pagalbą buvo pasitelkti biuro procesų robotizacijos sprendimai, kurie jau šiandien kuria apčiuopiamą naudą.

"Registrų centras kiekvieną dieną priima ir apdoroja po 7 tūkst. įvairių paslaugų užsakymų, fiziškai aptarnauja po 2 tūkst. klientų ir atsiliepia į daugiau kaip 2 tūkst. klientų skambučių. Sprendimas pasitelkti robotinių procesų automatizavimo (RPA) sprendimus priimtas įvertinus įmonėje vykstančius procesus ir identifikavus sritis, kur technologijos galėtų pakeisti rankinį darbą ir taip sutaupyti darbuotojų laiką. Per antrąjį praėjusių metų pusmetį įdiegtų automatizuotų procesų pagalba šiuo metu per mėnesį sutaupome po 1,5 tūkst. darbuotojų darbo valandų. Šį atlaisvėjusį laiką jie gali skirti didesnę vertę kuriančių procesų atlikimui, daugiau dėmesio skirti didelio tikslumo ir atsakomybės reikalaujantiems procesams", - sako Registrų centro Strateginio vystymo direktorius Adrijus Jusas.

Praėjusiais metais tarp automatizuotų procesų, leidusių sutaupyti daugiausiai darbo valandų, paminėtinas Nekilnojamojo turto sandorių viešosios elektroninės paslaugos (NETSVEP) prašymų skirstymas įmonės paslaugų apskaitos sistemoje, automatinis el. būdu siunčiamų dokumentų siuntimas bei prašymų  dėl specialiųjų žemės naudojimo sąlygų tvarkymas.

Be to, RPA sprendimai pritaikyti suvedant dokumentus į Nekilnojamojo turto registrą (NTR), priimant ir įvykdant įvairių teisių registrų (Hipotekos registro, Įgaliojimų registro, Sutarčių registro, Testamentų registro, Turto arešto aktų registro ir kt.) paslaugų prašymus.

2021 metų prioritetas - juridinių asmenų likvidavimo proceso automatizavimas

Įmonės Strateginio vystymo direktoriaus teigimu, šiais metais prioritetas bus skiriamas juridinių asmenų likvidavimo ir dokumentų valdymo sistemos procesų automatizavimui.

"Tikimės, kad perdavus dalį įmonių ar organizacijų likvidavimo proceso RPA robotui tai padės sutaupyti apie 1 tūkst. darbo valandų per mėnesį. Taip pat numatome plėsti visuomenei ir valstybės bei savivaldybių institucijoms aktualių specialiųjų žemės naudojimo sąlygų procesų automatizavimą. Kiekvieną dieną įmonės dokumentų valdymo skyrius gauna, apdoroja ir išsiunčia tūkstančius dokumentų, tad e. pristatymo procesų tobulinimui taip pat bus skiriamas prioritetas", - šių metų robotizavimo srities planais dalinasi A. Jusas.

Registrų centras procesų robotizavimui yra pasirinkęs daugumai pažangiausių pasaulio įmonių puikiai žinomą ir išbandytą programinę įrangą "UiPath", kurią naudoja ir Lietuvoje veikiančios tarptautinės bendrovės "Danske Bank", "Western Union", "Telia", "Ernst & Young", "PricewaterhouseCoopers" ir daugelis kitų.

Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės informacinius išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas - ir tai darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės institucijų) nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 11 valstybinės reikšmės registrų ir apie 20 informacinių sistemų bei nuolatos teikia pasiūlymus jų valdytojams dėl registrų ir sistemų atnaujinimo, taip pat pagal poreikį diegia valdytojų patvirtintus registrų ir sistemų modernizavimo sprendimus.

Pagrindiniai įmonės prioritetai ateinančiais metais yra duomenų atvėrimas visuomenei, į klientus orientuotų paslaugų perkėlimas į savitarnos sistemą, veiklos procesų efektyvumas ir skaitmenizacija, archyvinių dokumentų skaitmeninimas, stabilus registrų ir informacinių sistemų veikimas ir jų pasiekiamumas, duomenų centrų dubliavimas, užtikrinant patikimą duomenų saugojimą bei galimybę operatyviai atkurti sistemų veiklą incidentų atveju.


Kontaktinis asmuo

Atstovas spaudai
Mindaugas Samkus
Tel. (8 5) 268 8366
Mob. (8 605) 69 286
El. p. Mindaugas.Samkus@registrucentras.lt