Naujienos |
|
|
|
Registrų centro e. paslaugų naudojimas šiemet išaugo 1,5 karto
2020 m. lapkričio 23 d.
Šalį sukausčiusi koronaviruso pandemija ir karantinas
paskatino daugelį sričių persikelti į skaitmeninę erdvę. Ne išimtis ir
viešąsias bei administracines paslaugas gyventojams, verslui ir viešajam
sektoriui teikiantis Registrų centras. Šiemet įmonės teikiamų elektroninių
paslaugų kiekis išaugo 1,5 karto, o toks augimas skatina dar labiau investuoti
į šių paslaugų plėtrą bei prieinamumą.
"Dėl susidariusios
situacijos šiemet stebime ženklų nuotolinių paslaugų - konsultacijų telefonu ar
internetu, elektroninių paslaugų - paklausos augimą. Prie šio augimo neabejotinai
prisidėjo pandemija ir įvestas karantinas, daugelį iš mūsų paskatinę išnaudoti
nuotoliniu būdu teikiamų įvairiausių paslaugų galimybes ir įsitikinti jų nauda
ir privalumais, - sako Registrų centro Klientų aptarnavimo direktorė Daiva
Karaliūnienė. - Didžiąją dalį Registrų centro teikiamų paslaugų klientai gali
gauti prisijungę prie savitarnos sistemos: čia gali užsisakyti reikalingus
išrašus apie įvairiuose registruose (Nekilnojamojo turto, Juridinių asmenų,
Gyventojų ir kt.) tvarkomus jų duomenis, pateikti prašymus, suteikti
įgaliojimus, pakeisti savo ar savo valdomo ar vadovaujamo juridinio asmens
duomenis, galų gale E. sveikatos sistemoje sužinoti savo COVID-19 testo
rezultatus.
Bendras Registrų
centro elektroninių paslaugų kiekis šiemet, palyginti su analogišku laikotarpiu
pernai, išaugo daugiau kaip 1,5 karto - iš viso šiemet savitarnos sistemoje
buvo užsakyta apie 360 tūkst. įvairiausių elektroninių paslaugų. 2019 m.
analogišku laikotarpiu jų buvo suteikta apie 230 tūkst., 2018 metais - 190
tūkstančių.
Populiariausios paslaugos - ataskaita apie asmens duomenis ir NT
išrašai
"Šiais ir
ankstesniais metais Registrų centro e. paslaugomis besinaudojantys klientai
dažniausiai pageidauja susipažinti su įvairiuose registruose ar informacinėse
sistemose tvarkomais jų duomenimis, sužinoti, kam ir kokiu tikslu tie duomenys
buvo teikti. Ši paslauga šiemet užsakyta maždaug 115 tūkst. kartų ir tai yra
beveik dukart daugiau nei ankstesniais metais", - kalba D. Karaliūnienė.
Anot jos, tokį augimą galima
sieti su žmonių noru žinoti, kam ir kokiu tikslu jų duomenys yra naudojami ir
teikiami, o lengviausias būdas tą padaryti -vos kelių mygtukų paspaudimu ir,
kas svarbiausia, nemokamai gauti ataskaitą su informacija apie tvarkomus asmens
duomenis.
Šiemet taip pat
pastebimai išaugo Nekilnojamojo turto registro išrašų elektronine forma
užsakymas. Šių išrašų dažniausiai reikia kitoms valstybės ar savivaldybių
institucijoms, taip pat atliekant nekilnojamojo turto pirkimo-pardavimo
sandorius ar tiesiog žmonėms pageidaujant turėti informaciją apie savo valdomą
NT. Šiais metais tokių išrašų užsakyta apie 65 tūkst. ir tai yra net 60 proc.
daugiau nei jų buvo užsakyta 2019 metais.
Pastebimas
e. įgaliojimų augimas
Šių metų pavasarį pirmąkart
šalyje įvedus karantiną pastebimai išaugo elektroninių įgaliojimų poreikis.
Šiuos įgaliojimus asmuo gali sudaryti neišvykęs iš namų.
Prisijungus prie Registrų
centro savitarnos asmuo gali įgalioti kitą asmenį už jį atsiimti svarbius
dokumentus, pašto siuntas, pensijas, taip pat atlikti veiksmus kitose
institucijose, pavyzdžiui, įregistruoti automobilį "Regitroje".
Per šiuos metus elektroniniu
būdu iš viso buvo sudaryta net 16 tūkst. įgaliojimų - dukart daugiau nei jų
buvo praėjusiais metais.
Juridiniams asmenims
aktualiausia Registrų centro elektroninė paslauga šiemet buvo duomenų ar
informacijos, pavyzdžiui, įmonės pavadinimo, vadovo ar buveinės adreso,
pakeitimų įregistravimas. Per šiuos metus tai buvo padaryta 14 tūkst. kartų,
arba trečdaliu dažniau nei praėjusiais metais.
Prioritetas - e. paslaugų plėtra ir prieinamumas
Registrų centras nuolat
peržiūri savo teikiamų elektroninių paslaugų krepšelį, jį pildo naujomis
paslaugomis, tobulina savitarnos sistemą, kad ji atitiktų šiandieninius klientų
poreikius - būtų patogi ir naudinga ja besinaudojantiems gyventojams bei
verslui.
"Šiuo metu Registrų
centro savitarnoje klientai gali užsisakyti apie 100 skirtingų paslaugų. Matydami
nuolat augantį skaitmeninių paslaugų poreikį ir suprasdami tokių paslaugų naudą
visuomenės bei valstybės pažangai, investuojame į šių paslaugų prieinamumo
didinimą. Jau kitais metais klientams pasiūlysime atnaujintą savitarnos
paslaugų sistemą, kurioje bus galima rasti daugiau įmonės teikiamų viešųjų ir
administracinių paslaugų, klientų patogumui jos bus suskirstytos pagal norimus
atlikti veiksmus, pavyzdžiui įmonės ar NT registravimas, įgaliojimų sudarymas,
išrašų ar dokumentų užsakymas ar gimusio vaiko registravimas", - apie
laukiančius pokyčius kalba Registrų centro Klientų aptarnavimo direktorė D.
Karaliūnienė.
Prisijungti prie
Registrų centro savitarnos ir gauti šiuo metu teikiamas e. paslaugas galima
adresu https://www.registrucentras.lt/savitarna/. Oficialiems juridinių asmenų
prašymas pateikti reikia prisijungti su kvalifikuotu elektroniniu parašu
(mobiliu ar su USB laikmena), fiziniai asmenys gali prisijungti ir jiems
aktualias paslaugas užsisakyti prisijungę su savo e. bankininykste.
|