Naujienos |
|
|
|
Seime pristatyti Vyriausybės sprendimo dėl Registrų centro paslaugų kainodaros principai
2020 m. lapkričio 10 d.
Antradienį Registrų centro generalinis direktorius Saulius
Urbanavičius Seimo Biudžeto ir finansų komiteto nariams pristatė, kaip įmonei
pavyko pirmajai iš valstybės įmonių ir institucijų įgyvendinti Vyriausybės
sprendimą paslaugų įkainius nustatyti remiantis faktinėmis sąnaudomis.
Parlamentarams pristatyta naujoji, pagal Vyriausybės metodiką patvirtinta
Registrų centro paslaugų kainodara ir jos sudarymo principai.
"Vyriausybė dar 2018 metų
pradžioje priėmė nutarimą dėl atlyginimo dydžių apskaičiavimo, kuriuo pavedė
visoms valstybės institucijoms savo paslaugų įkainius peržiūrėti ir atnaujinti
pagal šioms paslaugoms faktiškai patiriamas sąnaudas. Kitaip tariant, kad
kiekviena paslauga kainuotų tiek, kiek įstaigai faktiškai kainuoja ją suteikti.
Vadovaudamasis šiuo nutarimu Registrų centras pasitelkė išorės ekspertus, kurie
peržiūrėjo maždaug 300 įmonės teikiamų paslaugų ir parengė metodiką, pagal
kurią šių paslaugų įkainiai turėtų būti atnaujinami. Vėliau iš naujo perskaičiuotus
įkainius auditavo nepriklausomi auditoriai, buvo gauta teigiama Ryšių
reguliavimo tarnybos išvada ir galiausiai liepos mėnesį Vyriausybė patvirtino
naujus Registrų centro įkainius. Registrų centras tapo pirmąja įmone ir kol kas
vienintele įgyvendinusia minėtą 2018 metų Vyriausybės nutarimą", - sako
Registrų centro generalinis direktorius S. Urbanavičius.
Registrų centro vadovas Seimo nariams
paaiškino, kad naujoji įmonės paslaugų kainodara pagrįsta faktinėmis sąnaudomis - pagal išorės ekspertų, audito bendrovės "Deloitte verslo konsultacijos"
sukurtą atlygio dydžių apskaičiavimo modelį kiekvienos paslaugos kaina atitinka
jai suteikti patiriamas faktines sąnaudas (darbuotojų darbo užmokestį,
informacinių išteklių ir kt.).
Dėl šios priežasties populiariausių
paslaugų (teikiamų didžiausiu kiekiu), kaip pavyzdžiui, sisteminio duomenų
teikimo, registrų išrašų elektronine forma teikimo ar kitų skaitmeninių
paslaugų, įkainiai sumažėjo ir atpigo keliskart. Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys sudaro apie 80
proc. visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Tačiau
dalies paslaugų įkainiai padidėjo. Nuo šiol kiekviena paslauga kainuoja tiek, kiek
yra patiriama sąnaudų jai suteikti.
Naujoji Registrų centro kainodara apima
visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik 300, iš jų apie
180 teikiamos ir elektroniniu būdu.
Nuo
spalio keliskart atpigo juridinių asmenų registravimo paslauga - įregistruoti
naują uždarąją akcinę bendrovę (UAB), pateikus dokumentus fiziškai, kainuoja
beveik 50 proc. pigiau (31,4 euro), o jų registravimas elektroniniu būdu atpigo
net 4 kartus iki 14,28 euro. Mažųjų bendrijų (MB) steigimas atpigo tris kartus
iki 17,45 euro, viešųjų įstaigų įregistravimas elektroniniu būdu - taip pat
triskart iki 11,87 euro, asociacijų, labdaros ir paramos fondų įregistravimas - daugiau kaip du kartus iki 12,21 euro.
Gyventojų
registro pažyma popierine forma nuo šiol kainuoja 2,85 euro, elektronine forma - 2,24 euro. Iki tol ši pažyma kainavo 2,9 euro. Vedybų sutarties įregistravimas
atpigo beveik dukart iki 3,78 euro. Hipotekos (įkeitimo) sandorio
įregistravimas kainuoja pusketvirto karto mažiau - 8,60 euro (iki tol ši
paslauga kainavo 31,28 euro).
"Nuo
spalio įsigaliojus naujai paslaugų kainodarai aktyviai stebime situaciją ir
pastebėję diskusijų keliančius atvejus, esame pasirengę siūlyti pakeitimus.
Pastebėjome, kad mažos vertės nekilnojamojo turto nuosavybės teisių
perregistravimas paveldėjimo atveju pabrango. Reaguodami į tai kreipėmės į
Teisingumo ministeriją ir pateikėme pasiūlymą dėl galimo kompensavimo
mechanizmo tam tikroms visuomenės grupėms. Notarų pateikti pavyzdžiai taip pat
patvirtino mūsų pastebėjimus. Esame tikri, kad reikalinga rasti visoms
visuomenės grupėms, itin socialiai jautrioms, priimtinus sprendimus", - teigia
S. Urbanavičius.
|