Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Registruotis vizitui Savitarna      Kontaktai      Neįgaliųjų versija      LT  |  EN
RC logotipas

Turtas ir apribojimai Juridiniai asmenys Adresai Gyventojai
 

Naujienos
pixel
pixel

Seime pristatyti Vyriausybės sprendimo dėl Registrų centro paslaugų kainodaros principai

2020 m. lapkričio 10 d.

Antradienį Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius Seimo Biudžeto ir finansų komiteto nariams pristatė, kaip įmonei pavyko pirmajai iš valstybės įmonių ir institucijų įgyvendinti Vyriausybės sprendimą paslaugų įkainius nustatyti remiantis faktinėmis sąnaudomis. Parlamentarams pristatyta naujoji, pagal Vyriausybės metodiką patvirtinta Registrų centro paslaugų kainodara ir jos sudarymo principai.

"Vyriausybė dar 2018 metų pradžioje priėmė nutarimą dėl atlyginimo dydžių apskaičiavimo, kuriuo pavedė visoms valstybės institucijoms savo paslaugų įkainius peržiūrėti ir atnaujinti pagal šioms paslaugoms faktiškai patiriamas sąnaudas. Kitaip tariant, kad kiekviena paslauga kainuotų tiek, kiek įstaigai faktiškai kainuoja ją suteikti. Vadovaudamasis šiuo nutarimu Registrų centras pasitelkė išorės ekspertus, kurie peržiūrėjo maždaug 300 įmonės teikiamų paslaugų ir parengė metodiką, pagal kurią šių paslaugų įkainiai turėtų būti atnaujinami. Vėliau iš naujo perskaičiuotus įkainius auditavo nepriklausomi auditoriai, buvo gauta teigiama Ryšių reguliavimo tarnybos išvada ir galiausiai liepos mėnesį Vyriausybė patvirtino naujus Registrų centro įkainius. Registrų centras tapo pirmąja įmone ir kol kas vienintele įgyvendinusia minėtą 2018 metų Vyriausybės nutarimą", - sako Registrų centro generalinis direktorius S. Urbanavičius.

Registrų centro vadovas Seimo nariams paaiškino, kad naujoji įmonės paslaugų kainodara pagrįsta faktinėmis sąnaudomis - pagal išorės ekspertų, audito bendrovės "Deloitte verslo konsultacijos" sukurtą atlygio dydžių apskaičiavimo modelį kiekvienos paslaugos kaina atitinka jai suteikti patiriamas faktines sąnaudas (darbuotojų darbo užmokestį, informacinių išteklių ir kt.).

Dėl šios priežasties populiariausių paslaugų (teikiamų didžiausiu kiekiu), kaip pavyzdžiui, sisteminio duomenų teikimo, registrų išrašų elektronine forma teikimo ar kitų skaitmeninių paslaugų, įkainiai sumažėjo ir atpigo keliskart.  Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys sudaro apie 80 proc. visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Tačiau dalies paslaugų įkainiai padidėjo. Nuo šiol kiekviena paslauga kainuoja tiek, kiek yra patiriama sąnaudų jai suteikti.

Naujoji Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu.

Nuo spalio keliskart atpigo juridinių asmenų registravimo paslauga - įregistruoti naują uždarąją akcinę bendrovę (UAB), pateikus dokumentus fiziškai, kainuoja beveik 50 proc. pigiau (31,4 euro), o jų registravimas elektroniniu būdu atpigo net 4 kartus iki 14,28 euro. Mažųjų bendrijų (MB) steigimas atpigo tris kartus iki 17,45 euro, viešųjų įstaigų įregistravimas elektroniniu būdu - taip pat triskart iki 11,87 euro, asociacijų, labdaros ir paramos fondų įregistravimas - daugiau kaip du kartus iki 12,21 euro.

Gyventojų registro pažyma popierine forma nuo šiol kainuoja 2,85 euro, elektronine forma - 2,24 euro. Iki tol ši pažyma kainavo 2,9 euro. Vedybų sutarties įregistravimas atpigo beveik dukart iki 3,78 euro. Hipotekos (įkeitimo) sandorio įregistravimas kainuoja pusketvirto karto mažiau - 8,60 euro (iki tol ši paslauga kainavo 31,28 euro).

"Nuo spalio įsigaliojus naujai paslaugų kainodarai aktyviai stebime situaciją ir pastebėję diskusijų keliančius atvejus, esame pasirengę siūlyti pakeitimus. Pastebėjome, kad mažos vertės nekilnojamojo turto nuosavybės teisių perregistravimas paveldėjimo atveju pabrango. Reaguodami į tai kreipėmės į Teisingumo ministeriją ir pateikėme pasiūlymą dėl galimo kompensavimo mechanizmo tam tikroms visuomenės grupėms. Notarų pateikti pavyzdžiai taip pat patvirtino mūsų pastebėjimus. Esame tikri, kad reikalinga rasti visoms visuomenės grupėms, itin socialiai jautrioms, priimtinus sprendimus", - teigia S. Urbanavičius.


Kontaktinis asmuo

Atstovas spaudai
Mindaugas Samkus
Tel. (8 5) 268 8366
Mob. (8 605) 69 286
El. p. Mindaugas.Samkus@registrucentras.lt