Naujienos |
|
|
|
Nevyriausybinės organizacijos kviečiamos įregistruoti NVO statusą
2020 m. spalio 29 d.
Lietuvoje veikiančios nevyriausybinės organizacijos (NVO)
jau gali nesunkiai, greitai ir, svarbiausia, nemokamai įregistruoti NVO statusą
Registrų centre. Šis statusas leis ne tik lengviau identifikuoti visuomenės
labui veikiančias asociacijas, labdaros ir paramos fondus ar viešąsias
įstaigas, bet ir turėti tikslesnius duomenis apie šalyje veikiančias
nevyriausybines organizacijas ir taip užtikrinti efektyvesnį valstybės politikos
formavimą, stiprinant nevyriausybines organizacijas.
Visuotinai pripažįstama,
kad vienas iš svarbiausi atviros visuomenės bruožų yra nevyriausybinių
organizacijų, kurios aktyviai skleidžia savo idėjas, stengiasi gerinti vietos
bendruomenių gyvenimo sąlygas, padeda tiems, kuriems labiausiai reikia
pagalbos, gausa bei įvairovė. Nevyriausybinėmis organizacijomis jos vadinamos
pabrėžiant, kad jos yra įkurtos ne valdžios iniciatyva, tai yra savanoriškos
organizacijos, įsteigtos laisva žmonių valia, piliečiai į šias organizacijas
buriasi ir jas remia savanoriškai.
"Preliminariai skaičiuojama,
kad šiuo metu Lietuvoje yra įregistruota daugiau nei 35 tūkst. įvairių ne pelno
siekiančių subjektų. Tačiau nėra duomenų, kiek iš jų laikytini
nevyriausybinėmis organizacijomis ir iš tiesų yra pilietinės visuomenės
atstovai. NVO statuso įregistravimas padės kuriant NVO duomenų bazę, leisiančią
visuomenei ir atsakingoms valstybės institucijoms pasitikrinti, ar atitinkama
organizacija veikia skaidriai", - sako Registrų centro Paslaugų valdymo
direktorė Diana Vilytė.
"Nevyriausybinių organizacijų
stiprinimas yra vienas svarbiausių kiekvienos demokratinės valstybės tikslų,
bet norint stiprinti, reikia tiksliai apibrėžti, kas yra ir kas nėra
nevyriausybinė organizacija. Taigi naujasis įrankis padės apibrėžti
nevyriausybinį lauką, o visuomenei sudarys galimybę pasitikrinti prieš
aukojant, ar konkreti organizacija atstovauja pilietinei visuomenei", - teigia
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Nevyriausybinių organizacijų plėtros
skyriaus vadovė Aurelija Olendraitė.
NVO žyma - vos kelių mygtukų paspaudimu
Neatlygintinai įregistruoti NVO statusą
nevyriausybinei organizacijai paprasta - viešosios įstaigos, asociacijos,
labdaros ir paramos fondo ar kito juridinio asmens vadovas tai gali padaryti
neišvykęs iš namų, o paprasčiausiai prisijungęs prie Registrų centro savitarnos.
Savitarnos sistemoje organizacijos vadovas
vos per kelias minutes gali užpildyti ir pateikti prašymą įregistruoti
Nevyriausybinės organizacijos žymą. Detalią instrukciją, kaip pateikti prašymą
galima rasti čia.
Pateikti prašymą įregistruoti NVO žymą
nevyriausybinių organizacijų atstovai gali ir atvykę į vieną iš Registrų centro klientų
aptarnavimo padalinių.
Žyma Juridinių asmenų registre, kad
juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, įregistruojama per 3 darbo
dienas.
Kas gali būti NVO?
Pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą
nevyriausybine organizacija laikomas nuo valstybės ar savivaldybių institucijų
ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės
ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra
siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus.
Nevyriausybinėmis organizacijomis
nelaikomi juridiniai asmenys, kurių daugiau nei trečdalis dalyvių yra
juridiniai asmenys, nesantys nevyriausybinėmis organizacijoms ar religinėmis
bendruomenėmis. Jomis taip pat negali būti politinės partijos, profesinės
sąjungos, darbdavių organizacijos ir jų susivienijimai, organizacijos, kuriose
narystė yra privaloma tam tikros profesijos atstovams, taip pat sodininkų
bendrijos, daugiabučių namų bendrijos, šeimynos, nuolatinės arbitražo
institucijos.
NVO statusas juridiniams asmenims
gali būti panaikintas asignavimų valdytojo teikimu, kai turima duomenų, jog
juridinis asmuo neatitinka nevyriausybinės organizacijos apibrėžimo. Šiuo
atveju prašymą vėl atgauti NVO statusą galima teikti praėjus vieneriems metams.
NVO statusą savo iniciatyva gali
panaikinti ir Registrų centras, jei juridinis asmuo yra likviduojamas,
bankrutuojantis ar bankrutavęs, taip pat kai pasibaigia jo pertvarkymo
procedūros. Statusas, žinoma, gali būti panaikintas ir paties juridinio asmens
prašymu.
Apie
Registrų centrą
Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės
informacinius išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas - ir tai
darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės institucijų)
nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 11
valstybinės reikšmės registrų ir apie 20 informacinių sistemų bei nuolatos
teikia pasiūlymus jų valdytojams dėl registrų ir sistemų atnaujinimo, taip pat
pagal poreikį diegia valdytojų patvirtintus registrų ir sistemų modernizavimo
sprendimus.
|