Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Savitarna      Kontaktai      LT  |  EN


  
Naujienos
pixel
pixel

Įsigaliojo nauja Registrų centro paslaugų kainodara

2020 m. spalio 1 d.

Per praėjusią naktį sėkmingai atlikus visus programinius pakeitimus nuo ketvirtadienio įsigaliojo naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Nuo šiandien pradėjusios galioti įmonės teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų kainos yra pagrįstos aiškiais principais - visos paslaugos kainuoja tiek, kiek yra patiriama sąnaudų joms teikti. Dėl to, kai kurios elektroniniu būdu teikiamos paslaugos atpinga net kelis kartus.

Su išorės ekspertų pagalba atnaujintos, su Ryšių reguliavimo tarnyba derintos ir Vyriausybės patvirtintos Registrų centro teikiamų paslaugų kainos keičiamos po daugiau kaip dešimtmečio. Naujoji kainodara pagrįsta aiškiais ir skaidriais principais - kiekviena paslauga kainuoja tiek, kiek yra patiriama sąnaudų jai suteikti.

Aiškiai apskaičiuoti paslaugų sąnaudas ir jų pagrindu parengti naująją kainodarą leido pastaraisiais metais Registrų centre išgryninta įmonės veikla, besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla nesusijusių veiklų atsisakymas, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius ir kiti įmonės viduje įvykę reikšmingi pokyčiai.

Įmonių steigimas atpigo kartais, NT registravimas - nepriklausomai nuo turto vertės

Naujoji Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu. Naujus valstybės registrų ir jų pagrindu teikiamų paslaugų įkainius Vyriausybė patvirtino liepos pradžioje.

Naujoji kainodara diferencijuojama atsižvelgiant į paslaugos teikimo būdą - skaitmeniniu būdu teikiamos paslaugos bus pigesnės nei teikiamos popieriniu būdu. Pavyzdžiui, registrų ir informacinių sistemų duomenų perdavimas pagal automatizuotas užklausas iš sistemos į sistemą kainuos dešimtis kartų pigiau nei iki šiol.

Kai kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos mažėja net keliskart. Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys sudaro apie 80 proc. visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Dalis administracinių ir viešųjų paslaugų nežymiai brangs.

Pavyzdžiui, populiariausios Registrų centro paslaugos - nuosavybės teisės į nekilnojamąjį daiktą įregistravimas - kaina sumažėjo penktadaliu iki 17,19 euro. Pagal senąją kainodarą šios paslaugos kaina priklausydavo nuo konkretaus nekilnojamojo daikto vidutinės rinkos vertės, nuo to, ar turtas priklauso fiziniam, ar juridiniam asmeniui, ir galėdavo svyruoti nuo 2,9 euro iki beveik 1,5 tūkst. eurų. Vidutiniškai už šią paslaugą klientai mokėdavo po 21,65 euro, arba penktadaliu daugiau nei pagal naująją kainodarą.

Keliskart atpigo ir juridinių asmenų registravimo paslauga - įregistruoti naują uždarąją akcinę bendrovę (UAB), pateikus dokumentus fiziškai, nuo šiol kainuoja beveik 50 proc. pigiau (31,4 euro), o jų registravimas elektroniniu būdu atpigo net 4 kartus iki 14,28 euro. Mažųjų bendrijų (MB) steigimas atpigo tris kartus iki 17,45 euro, viešųjų įstaigų įregistravimas elektroniniu būdu - taip pat triskart iki 11,87 euro, asociacijų, labdaros ir paramos fondų įregistravimas - daugiau kaip du kartus iki 12,21 euro.

Gyventojų registro pažyma popierine forma nuo šiol kainuos 2,85 euro, elektronine forma - 2,24 euro. Iki tol ši pažyma kainavo 2,9 euro. Vedybų sutarties įregistravimas atpigo beveik dukart iki 3,78 euro.

Hipotekos (įkeitimo) sandorio įregistravimas kainuos pusketvirto karto mažiau - 8,60 euro. Šiuo metu ši paslauga kainuoja 31,28 euro. Duomenų teikimas "sistema-sistema" būdu, kai duomenys teikiami automatizuotam apdorojimui (angl.machine readable) skirtais formatais (XML ir JSON), kainuos vos po kelis centus.

Klientai ir suinteresuotos grupės apie paslaugų kainodaros pasikeitimus buvo informuoti atskirai. Su visais nuo spalio 1 d. įsigaliojusiais Registrų centro paslaugų įkainiais, jų sudarymo principais bei aktualiais teisės aktais galima susipažinti čia.

Sistemos atnaujintos sėkmingai, stebėsena atliekama sustiprintu režimu

Visi trečiadienio vakarą pradėti Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų pritaikymo naujajai kainodarai darbai atlikti sėkmingai, visi konfigūravimo ir sistemų testavimo darbai baigti ketvirtadienį 6 val. ryto.

Šiuo metu visos Registrų centro tvarkomos informacinės sistemos ir registrai veikia įprastu režimu, vartotojai gali įprasta tvarka užsisakyti ir gauti įmonės teikiamas paslaugas, naudotis jiems aktualiais registrais, informacinėmis sistemomis ir jų pagrindu veikiančiomis aplikacijomis.

Visą šią savaitę Registrų centro specialistai sustiprintu režimu stebės registrų ir informacinių sistemų veikimą, įmonės Monitoringo skyrius yra nuolat pasirengęs nedelsiant reaguoti į užfiksuotus sutrikimus. Klientų apie pastebėtus trikdžius prašoma informuoti adresu info@registrucentras.lt.

 

Apie Registrų centrą

Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės informacinius išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas - ir tai darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės institucijų) nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 11 valstybinės reikšmės registrų ir apie 20 informacinių sistemų.

Per pastaruosius dvejus metus Registrų centras įgyvendino eilę reikšmingų veiklos projektų: pradėta veikti pagal šiuolaikišką ir modernią struktūrą, paremtą procesiniu valdymu, atlikus nepriklausomą saugumo auditą parengti ir pradėti įgyvendinti tvarkomų registrų bei informacinių sistemų modernizavimo projektai, inicijuoti nauji paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę investiciniai projektai, visuomenei atverti pirmieji atvirų duomenų rinkiniai. Išgryninus įmonės veiklas atsisakyta besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla (registrų tvarkymu ir duomenų teikimu) nesusijusių veiklų, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius. Įmonėje sukurti ir įdiegti skaidrumą bei atsakingą veiklą užtikrinantys standartai - Atlygio politika ir jo valdymo metodika, Vidaus kontrolės politika, Rizikų valdymo politika, Etikos kodeksas, Darnumo politika, klientų aptarnavimo standartas, darbuotojų veiklos vertinimo politika. Siekiant užtikrinti darnią ir efektyvią įmonės veiklą pradėta naudotis modernia Dokumentų valdymo sistema.

Valstybės valdomas įmones (VVĮ) analizuojančio Valdymo koordinavimo centro sudarytame VVĮ gerojo valdymo indekse Registrų centras per 2019 m. pakilo per dvi pozicijas, įmonės valdymo kokybė įvertinta A reitingu, įmonei įteiktas specialus apdovanojimas už pasiektą pažangą.


Kontaktinis asmuo

Atstovas spaudai
Mindaugas Samkus
Tel. (8 5) 268 8366
Mob. (8 605) 69 286
El. p. Mindaugas.Samkus@registrucentras.lt