Naujienos |
|
|
|
Įsigaliojo nauja Registrų centro paslaugų kainodara
2020 m. spalio 1 d.
Per praėjusią naktį sėkmingai atlikus visus programinius
pakeitimus nuo ketvirtadienio įsigaliojo naujoji Registrų centro paslaugų
kainodara. Nuo šiandien pradėjusios galioti įmonės teikiamų administracinių ir
viešųjų paslaugų kainos yra pagrįstos aiškiais principais - visos paslaugos
kainuoja tiek, kiek yra patiriama sąnaudų joms teikti. Dėl to, kai kurios
elektroniniu būdu teikiamos paslaugos atpinga net kelis kartus.
Su išorės ekspertų
pagalba atnaujintos, su Ryšių reguliavimo tarnyba derintos ir Vyriausybės
patvirtintos Registrų centro teikiamų paslaugų kainos keičiamos po daugiau kaip
dešimtmečio. Naujoji kainodara pagrįsta aiškiais ir skaidriais principais - kiekviena paslauga kainuoja tiek, kiek yra patiriama sąnaudų jai suteikti.
Aiškiai
apskaičiuoti paslaugų sąnaudas ir jų pagrindu parengti naująją kainodarą leido
pastaraisiais metais Registrų centre išgryninta įmonės veikla,
besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla nesusijusių
veiklų atsisakymas, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius ir
kiti įmonės viduje įvykę reikšmingi pokyčiai.
Įmonių steigimas atpigo kartais, NT registravimas - nepriklausomai nuo turto vertės
Naujoji
Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas,
kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu. Naujus valstybės
registrų ir jų pagrindu teikiamų paslaugų įkainius Vyriausybė patvirtino liepos
pradžioje.
Naujoji
kainodara diferencijuojama atsižvelgiant į paslaugos teikimo būdą -
skaitmeniniu būdu teikiamos paslaugos bus pigesnės nei teikiamos popieriniu
būdu. Pavyzdžiui, registrų ir informacinių sistemų duomenų perdavimas pagal
automatizuotas užklausas iš sistemos į sistemą kainuos dešimtis kartų pigiau
nei iki šiol.
Kai
kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos mažėja
net keliskart. Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys
sudaro apie 80 proc. visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų
paslaugų. Dalis administracinių ir viešųjų paslaugų nežymiai brangs.
Pavyzdžiui,
populiariausios Registrų centro paslaugos - nuosavybės teisės į nekilnojamąjį
daiktą įregistravimas - kaina sumažėjo penktadaliu iki 17,19 euro. Pagal senąją
kainodarą šios paslaugos kaina priklausydavo nuo konkretaus nekilnojamojo
daikto vidutinės rinkos vertės, nuo to, ar turtas priklauso fiziniam, ar
juridiniam asmeniui, ir galėdavo svyruoti nuo 2,9 euro iki beveik 1,5 tūkst.
eurų. Vidutiniškai už šią paslaugą klientai mokėdavo po 21,65 euro, arba
penktadaliu daugiau nei pagal naująją kainodarą.
Keliskart
atpigo ir juridinių asmenų registravimo paslauga - įregistruoti naują uždarąją
akcinę bendrovę (UAB), pateikus dokumentus fiziškai, nuo šiol kainuoja beveik
50 proc. pigiau (31,4 euro), o jų registravimas elektroniniu būdu atpigo net 4
kartus iki 14,28 euro. Mažųjų bendrijų (MB) steigimas atpigo tris kartus iki
17,45 euro, viešųjų įstaigų įregistravimas elektroniniu būdu - taip pat
triskart iki 11,87 euro, asociacijų, labdaros ir paramos fondų įregistravimas - daugiau kaip du kartus iki 12,21 euro.
Gyventojų
registro pažyma popierine forma nuo šiol kainuos 2,85 euro, elektronine forma - 2,24 euro. Iki tol ši pažyma kainavo 2,9 euro. Vedybų sutarties įregistravimas
atpigo beveik dukart iki 3,78 euro.
Hipotekos
(įkeitimo) sandorio įregistravimas kainuos pusketvirto karto mažiau - 8,60
euro. Šiuo metu ši paslauga kainuoja 31,28 euro. Duomenų teikimas
"sistema-sistema" būdu, kai duomenys teikiami automatizuotam apdorojimui (angl.machine readable) skirtais formatais (XML
ir JSON), kainuos vos po kelis centus.
Klientai
ir suinteresuotos grupės apie paslaugų kainodaros pasikeitimus buvo informuoti
atskirai. Su visais nuo spalio 1 d. įsigaliojusiais Registrų centro paslaugų
įkainiais, jų sudarymo principais bei aktualiais teisės aktais galima
susipažinti čia.
Sistemos atnaujintos sėkmingai, stebėsena atliekama
sustiprintu režimu
Visi trečiadienio vakarą
pradėti Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų pritaikymo
naujajai kainodarai darbai atlikti sėkmingai, visi konfigūravimo ir sistemų
testavimo darbai baigti ketvirtadienį 6 val. ryto.
Šiuo metu visos Registrų centro tvarkomos
informacinės sistemos ir registrai veikia įprastu režimu, vartotojai gali
įprasta tvarka užsisakyti ir gauti įmonės teikiamas paslaugas, naudotis jiems
aktualiais registrais, informacinėmis sistemomis ir jų pagrindu veikiančiomis
aplikacijomis.
Visą
šią savaitę Registrų centro specialistai sustiprintu režimu stebės registrų ir informacinių
sistemų veikimą, įmonės Monitoringo skyrius yra nuolat pasirengęs nedelsiant
reaguoti į užfiksuotus sutrikimus. Klientų apie pastebėtus trikdžius prašoma
informuoti adresu info@registrucentras.lt.
Apie Registrų centrą
Registrų centras tvarko
pagrindinius valstybės informacinius išteklius - valstybės registrus ir
informacines sistemas - ir tai darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų
valstybės institucijų) nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu
Registrų centras prižiūri 11 valstybinės reikšmės registrų ir apie 20
informacinių sistemų.
Per pastaruosius
dvejus metus Registrų centras įgyvendino eilę reikšmingų veiklos projektų:
pradėta veikti pagal šiuolaikišką ir modernią struktūrą, paremtą procesiniu
valdymu, atlikus nepriklausomą saugumo auditą parengti ir pradėti įgyvendinti
tvarkomų registrų bei informacinių sistemų modernizavimo projektai, inicijuoti
nauji paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę investiciniai projektai,
visuomenei atverti pirmieji atvirų duomenų rinkiniai. Išgryninus įmonės veiklas
atsisakyta besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla
(registrų tvarkymu ir duomenų teikimu) nesusijusių veiklų, trečdaliu sumažintas
vadovaujančių pareigybių skaičius. Įmonėje sukurti ir įdiegti skaidrumą bei atsakingą
veiklą užtikrinantys standartai - Atlygio politika ir jo valdymo metodika,
Vidaus kontrolės politika, Rizikų valdymo politika, Etikos kodeksas, Darnumo
politika, klientų aptarnavimo standartas, darbuotojų veiklos vertinimo
politika. Siekiant užtikrinti darnią ir efektyvią įmonės veiklą pradėta
naudotis modernia Dokumentų valdymo sistema.
Valstybės
valdomas įmones (VVĮ) analizuojančio Valdymo koordinavimo centro sudarytame VVĮ
gerojo valdymo indekse Registrų centras per 2019 m. pakilo per dvi pozicijas,
įmonės valdymo kokybė įvertinta A reitingu, įmonei įteiktas specialus
apdovanojimas už pasiektą pažangą.
|