Vartotojas: Anonimas [prisijungti...]

  Savitarna      Kontaktai      LT  |  EN


  
Naujienos
pixel
pixel

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro

2020 m. rugsėjo 29 d.

Jau netrukus įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Dėl numatytų tvarkomų registrų ir informacinių sistemų pritaikymo naujajai kainodarai darbų klientai raginami susiplanuoti savo laiką ir neatidėliotinus darbus pasidaryti iki rytojaus (rugsėjo 30 d.) 17 val. vakaro. Būtent šią dieną bus atliekami sistemų pritaikymo darbai ir laikinai stabdomas registrų ir sistemų darbas, teikiamų elektroninių paslaugų teikimas.

Registrų centro klientų aptarnavimo padaliniai rugsėjo 30 dieną klientus priims iki 17 val. Paslaugų užsakymas Registrų centro savitarnoje taip pat bus galimas iki 17 val. Elektroniniu paštu pateikti paslaugų užsakymai pagal senąją kainodarą bus vykdomi, jei bus pateikti iki rugsėjo 30 d. 17 val.  Vėliau el. paštu pateikti klientų užsakymai bus pradėti vykdyti spalio 1 dieną ir jiems bus taikoma naujoji kainodara.

Įprastu paštu iki spalio 1 d. gauti paslaugų užsakymai bus pradėti vykdyti tą pačią dieną ir jiems bus taikoma senoji kainodara.

Ką svarbu žinoti klientams?

Planinių ir būtinų darbų metu bus atnaujinamos pagrindinės informacinės sistemos ir registrai: Adresų, Hipotekos, Įgaliojimų, Juridinių asmenų, Nekilnojamojo turto kadastras ir registras, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų, Sutarčių, Turto arešto aktų, Testamentų, Vedybų sutarčių registrai, Antstolių informacinė sistema, Piniginių lėšų apribojimų informacinė sistema, "E. sąskaita" sistema, e. pasirašymo ir autentifikavimo paslaugos, Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga ir kt.

Siekiant, kad perėjimas prie naujosios Registrų centro paslaugų kainodaros nesukeltų nepatogumų, klientų maloniai prašoma visas būtinąsias elektronines paslaugas užsisakyti iš anksto. Pavyzdžiui, savitarnos sistemoje iš anksto užsisakyti registrų išrašus, kadastro duomenų nustatymo paslaugas, įregistruoti naują juridinį asmenį ar pateikti duomenis.

Be to, vartotojai raginami iš anksto pasirūpinti elektroninių PVM sąskaitų faktūrų pateikimu per E. sąskaitos informacinę sistemą ar suteikti įgaliojimą. Taip pat bus atnaujinama elektroninė varžytynių sistema, todėl galimi trumpalaikiai portalo www.evarzytynes.lt trikdžiai.

Registrų ir informacinių sistemų atnaujinimas neturėtų turėti reikšmingos įtakos E. sveikatos sistemai, tačiau trečiadienį vakare nuo 22 val. galimi trumpalaikiai (iki 15 min. trukmės) ir šios visiems šalies gyventojams aktualios sistemos trikdžiai.

IT komanda dirbs per naktį

Dėl didelės darbų apimties, pritaikant informacines sistemas ir registrus naujajai paslaugų kainodarai, visus suplanuotus darbus atliekančių specialistų darbas kruopščiai planuojamas, keliamas tikslas, kad galimi sutrikimai būtų pašalinti kaip galima greičiau, o sistemų atnaujinimas klientams sukeltų kuo mažiau nepatogumų.

Registrų centro komanda pagal atsakingai suplanuotą darbų grafiką dirbs ir naktį. Visą laiką procesą atidžiai stebės ir visą parą budintis įmonės Monitoringo skyrius, kuris visuomet yra pasiruošęs nedelsiant reaguoti į pastebėtus sutrikimus.

Planuojama, kad visi numatyti darbai bus atlikti iki spalio 1 d. 6 val. ryto, tuomet vartotojai galės įprasta tvarka gauti Registrų centro paslaugas, naudotis jiems aktualiais registrais, informacinėmis sistemomis ir jų pagrindu veikiančiomis aplikacijomis.

Nuo spalio atpinga dauguma Registrų centro e. paslaugų

Nuo spalio 1 d. įsigalioja naujoji Registrų centro paslaugų kainodara - Vyriausybės sprendimu patvirtintos naujos įmonės teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų kainos atitiks šiuolaikinius valstybės ir vartotojų poreikius.

Kai kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos mažėja net keliskart. Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys sudaro apie 80 proc. visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Dalis administracinių ir viešųjų paslaugų nežymiai brangs.

Su išorės ekspertų pagalba atnaujinta ir Vyriausybės patvirtinta kainodara pagrįsta aiškiais ir skaidriais principais - kiekviena paslauga kainuos tiek, kiek yra patiriama sąnaudų jai suteikti. Aiškiai apskaičiuoti paslaugų sąnaudas ir jų pagrindu parengti naująją kainodarą leido pastaraisiais metais Registrų centre išgryninta įmonės veikla, besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla nesusijusių veiklų atsisakymas, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius ir kiti įmonės viduje įvykę reikšmingi pokyčiai.

Naujoji kainodara diferencijuojama atsižvelgiant į paslaugos teikimo būdą - skaitmeniniu būdu teikiamos paslaugos bus pigesnės nei teikiamos popieriniu būdu. Pavyzdžiui, registrų ir informacinių sistemų duomenų perdavimas pagal automatizuotas užklausas iš sistemos į sistemą kainuos dešimtis kartų pigiau nei iki šiol.

Naujoji Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu. Naujus pagrindinių valstybės registrų ir jų pagrindu  teikiamų paslaugų įkainius Vyriausybė patvirtino liepos pradžioje.

Su visais nuo spalio 1 d. įsigaliosiančiais Registrų centro paslaugų įkainiais galima susipažinti čia.


 

Apie Registrų centrą

Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės informacinius išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas - ir tai darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės institucijų) nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 11 valstybinės reikšmės registrų ir daugiau kaip 20 informacinių sistemų.

Per pastaruosius dvejus metus Registrų centras įgyvendino eilę reikšmingų veiklos projektų: pradėta veikti pagal šiuolaikišką ir modernią struktūrą, paremtą procesiniu valdymu, atlikus nepriklausomą saugumo auditą parengti ir pradėti įgyvendinti tvarkomų registrų bei informacinių sistemų modernizavimo projektai, inicijuoti nauji paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę investiciniai projektai, visuomenei atverti pirmieji atvirų duomenų rinkiniai. Išgryninus įmonės veiklas atsisakyta besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla (registrų tvarkymu ir duomenų teikimu) nesusijusių veiklų, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius. Įmonėje sukurti ir įdiegti skaidrumą bei atsakingą veiklą užtikrinantys standartai - Atlygio politika ir valdymo metodika, Vidaus kontrolės politika, Rizikų valdymo politika, Etikos kodeksas, Darnumo politika, klientų aptarnavimo standartas, darbuotojų veiklos vertinimo politika. Siekiant užtikrinti darnią ir efektyvią įmonės veiklą pradėta naudotis modernia Dokumentų valdymo sistema.

Valstybės valdomas įmones (VVĮ) analizuojančio Valdymo koordinavimo centro sudarytame VVĮ gerojo valdymo indekse Registrų centras per 2019 m. pakilo per dvi pozicijas, įmonės valdymo kokybė įvertinta A reitingu, įmonei įteiktas specialus apdovanojimas už pasiektą pažangą.

 


Kontaktinis asmuo

Atstovas spaudai
Mindaugas Samkus
Tel. (8 5) 268 8366
Mob. (8 605) 69 286
El. p. Mindaugas.Samkus@registrucentras.lt