Naujienos |
|
|
|
Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro
2020 m. rugsėjo 29 d.
Jau netrukus įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų
kainodara. Dėl numatytų tvarkomų registrų ir informacinių sistemų pritaikymo
naujajai kainodarai darbų klientai raginami susiplanuoti savo laiką ir
neatidėliotinus darbus pasidaryti iki rytojaus (rugsėjo 30 d.) 17 val. vakaro.
Būtent šią dieną bus atliekami sistemų pritaikymo darbai ir laikinai stabdomas registrų
ir sistemų darbas, teikiamų elektroninių paslaugų teikimas.
Registrų centro klientų
aptarnavimo padaliniai rugsėjo 30 dieną klientus priims iki 17 val. Paslaugų
užsakymas Registrų centro savitarnoje taip pat bus galimas iki 17 val. Elektroniniu
paštu pateikti paslaugų užsakymai pagal senąją kainodarą bus vykdomi, jei bus
pateikti iki rugsėjo 30 d. 17 val. Vėliau
el. paštu pateikti klientų užsakymai bus pradėti vykdyti spalio 1 dieną ir
jiems bus taikoma naujoji kainodara.
Įprastu
paštu iki spalio 1 d. gauti paslaugų užsakymai bus pradėti vykdyti tą pačią dieną
ir jiems bus taikoma senoji kainodara.
Ką svarbu žinoti klientams?
Planinių
ir būtinų darbų metu bus atnaujinamos pagrindinės informacinės sistemos ir
registrai: Adresų, Hipotekos, Įgaliojimų, Juridinių asmenų, Nekilnojamojo turto
kadastras ir registras, Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų, Sutarčių, Turto
arešto aktų, Testamentų, Vedybų sutarčių registrai, Antstolių informacinė
sistema, Piniginių lėšų apribojimų informacinė sistema, "E. sąskaita" sistema,
e. pasirašymo ir autentifikavimo paslaugos, Nekilnojamojo turto sandorių
viešoji elektroninė paslauga ir kt.
Siekiant,
kad perėjimas prie naujosios Registrų centro paslaugų kainodaros nesukeltų nepatogumų,
klientų maloniai prašoma visas būtinąsias elektronines paslaugas užsisakyti iš
anksto. Pavyzdžiui, savitarnos sistemoje iš anksto užsisakyti registrų išrašus,
kadastro duomenų nustatymo paslaugas, įregistruoti naują juridinį asmenį ar
pateikti duomenis.
Be to, vartotojai raginami iš anksto
pasirūpinti elektroninių PVM sąskaitų faktūrų pateikimu per E. sąskaitos
informacinę sistemą ar suteikti įgaliojimą. Taip pat bus atnaujinama
elektroninė varžytynių sistema, todėl galimi trumpalaikiai portalo
www.evarzytynes.lt trikdžiai.
Registrų
ir informacinių sistemų atnaujinimas neturėtų turėti reikšmingos įtakos E.
sveikatos sistemai, tačiau trečiadienį vakare nuo 22 val. galimi trumpalaikiai
(iki 15 min. trukmės) ir šios visiems šalies gyventojams aktualios sistemos
trikdžiai.
IT komanda dirbs per naktį
Dėl
didelės darbų apimties, pritaikant informacines sistemas ir registrus naujajai
paslaugų kainodarai, visus suplanuotus darbus atliekančių specialistų darbas
kruopščiai planuojamas, keliamas tikslas, kad galimi sutrikimai būtų pašalinti
kaip galima greičiau, o sistemų atnaujinimas klientams sukeltų kuo mažiau
nepatogumų.
Registrų
centro komanda pagal atsakingai suplanuotą darbų grafiką dirbs ir naktį. Visą
laiką procesą atidžiai stebės ir visą parą budintis įmonės Monitoringo skyrius,
kuris visuomet yra pasiruošęs nedelsiant reaguoti į pastebėtus sutrikimus.
Planuojama,
kad visi numatyti darbai bus atlikti iki spalio 1 d. 6 val. ryto, tuomet
vartotojai galės įprasta tvarka gauti Registrų centro paslaugas, naudotis jiems
aktualiais registrais, informacinėmis sistemomis ir jų pagrindu veikiančiomis
aplikacijomis.
Nuo spalio atpinga dauguma Registrų centro e. paslaugų
Nuo
spalio 1 d. įsigalioja naujoji Registrų centro paslaugų kainodara - Vyriausybės
sprendimu patvirtintos naujos įmonės teikiamų administracinių ir viešųjų
paslaugų kainos atitiks šiuolaikinius valstybės ir vartotojų poreikius.
Kai kurios didžiausiu kiekiu
elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos mažėja net keliskart. Atpigsiančių
elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys sudaro apie 80 proc. visų
Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Dalis
administracinių ir viešųjų paslaugų nežymiai brangs.
Su išorės ekspertų pagalba
atnaujinta ir Vyriausybės patvirtinta kainodara pagrįsta aiškiais ir skaidriais
principais - kiekviena paslauga kainuos tiek, kiek yra patiriama sąnaudų jai
suteikti. Aiškiai apskaičiuoti paslaugų sąnaudas ir jų pagrindu parengti
naująją kainodarą leido pastaraisiais metais Registrų centre išgryninta įmonės
veikla, besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla
nesusijusių veiklų atsisakymas, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių
skaičius ir kiti įmonės viduje įvykę reikšmingi pokyčiai.
Naujoji kainodara diferencijuojama
atsižvelgiant į paslaugos teikimo būdą - skaitmeniniu būdu teikiamos paslaugos
bus pigesnės nei teikiamos popieriniu būdu. Pavyzdžiui, registrų ir
informacinių sistemų duomenų perdavimas pagal automatizuotas užklausas iš
sistemos į sistemą kainuos dešimtis kartų pigiau nei iki šiol.
Naujoji
Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas,
kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu. Naujus
pagrindinių valstybės registrų ir jų pagrindu
teikiamų paslaugų įkainius Vyriausybė patvirtino liepos pradžioje.
Su
visais nuo spalio 1 d. įsigaliosiančiais Registrų centro paslaugų įkainiais
galima susipažinti čia.
Apie Registrų centrą
Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės informacinius
išteklius - valstybės registrus ir informacines sistemas - ir tai darydamas
vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės institucijų) nustatytomis
tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 11 valstybinės
reikšmės registrų ir daugiau kaip 20 informacinių sistemų.
Per pastaruosius dvejus metus Registrų centras įgyvendino
eilę reikšmingų veiklos projektų: pradėta veikti pagal šiuolaikišką ir modernią
struktūrą, paremtą procesiniu valdymu, atlikus nepriklausomą saugumo auditą
parengti ir pradėti įgyvendinti tvarkomų registrų bei informacinių sistemų
modernizavimo projektai, inicijuoti nauji paslaugų perkėlimo į elektroninę
erdvę investiciniai projektai, visuomenei atverti pirmieji atvirų duomenų
rinkiniai. Išgryninus įmonės veiklas atsisakyta besidubliuojančių, perteklinių
ir su pagrindine įmonės veikla (registrų tvarkymu ir duomenų teikimu)
nesusijusių veiklų, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius.
Įmonėje sukurti ir įdiegti skaidrumą bei atsakingą veiklą užtikrinantys
standartai - Atlygio politika ir valdymo metodika, Vidaus kontrolės politika,
Rizikų valdymo politika, Etikos kodeksas, Darnumo politika, klientų aptarnavimo
standartas, darbuotojų veiklos vertinimo politika. Siekiant užtikrinti darnią
ir efektyvią įmonės veiklą pradėta naudotis modernia Dokumentų valdymo sistema.
Valstybės valdomas įmones (VVĮ) analizuojančio Valdymo
koordinavimo centro sudarytame VVĮ gerojo valdymo indekse Registrų centras per
2019 m. pakilo per dvi pozicijas, įmonės valdymo kokybė įvertinta A reitingu,
įmonei įteiktas specialus apdovanojimas už pasiektą pažangą.
|