Naujienos |
|
|
|
Registrų centras mažina didžiosios dalies teikiamų elektroninių paslaugų kainas
2020 m. rugpjūčio 27 d.
Nuo spalio 1 dienos įsigalios naujoji Registrų centro
paslaugų kainodara. Vyriausybės sprendimu patvirtintos naujos įmonės teikiamų administracinių
ir viešųjų paslaugų kainos atitiks šiuolaikinius valstybės ir vartotojų
poreikius. Kai kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos
mažėja net keliskart. Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų
apimtys sudaro apie 80 procentų visų Registrų centro teikiamų administracinių
ir viešųjų paslaugų. Tačiau dalis administracinių ir viešųjų paslaugų nežymiai
brangs.
"Jau netrukus žengsime
istorinį žingsnį ir po daugiau kaip dešimtmečio savo klientams galėsime
pasiūlyti atnaujintą ir jų lūkesčius atitinkančią paslaugų kainodarą. Su išorės
ekspertų pagalba atnaujinta ir Vyriausybės patvirtinta kainodara pagrįsta
aiškiais ir skaidriais principais - kiekviena paslauga kainuoja tiek, kiek yra patiriama
sąnaudų jai suteikti. Pastaraisiais metais išgryninta įmonės veikla, besidubliuojančių,
perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla nesusijusių veiklų atsisakymas,
trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius leido aiškiai
apskaičiuoti sąnaudas ir jų pagrindu parengti naują kainodarą", - sako Registrų
centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius.
Nauja
kainodara diferencijuojama atsižvelgiant į paslaugos teikimo būdą - skaitmeniniu būdu teikiamos paslaugos bus pigesnės nei teikiamos popieriniu
būdu. Pavyzdžiui, registrų ir informacinių sistemų duomenų perdavimas pagal
automatizuotas užklausas iš sistemos į sistemą kainuos dešimtis kartų pigiau
nei iki šiol.
Populiariausios
Registrų centro paslaugos - nuosavybės teisės į nekilnojamąjį daiktą
įregistravimas - kaina mažėja penktadaliu iki 17,19 euro. Pagal senąją
kainodarą šios paslaugos kaina priklausydavo nuo konkretaus nekilnojamojo
daikto vidutinės rinkos vertės, nuo to, ar turtas priklauso fiziniam, ar
juridiniam asmeniui, ir galėdavo svyruoti nuo 2,9 euro iki beveik 1,5 tūkst.
eurų. Vidutiniškai už šią paslaugą klientai mokėdavo po 21,65 euro, arba
penktadaliu daugiau nei pagal naująją kainodarą.
Kitos
populiarios paslaugos - juridinių asmenų registravimo - įkainiai taip pat
mažėja. Nuo šiol įregistruoti naują uždarąją akcinę bendrovę, pateikus
dokumentus fiziškai, kainuos beveik 50 proc. mažiau, jų registravimas elektroniniu
būdu atpigs net 4 kartus. Pastaruoju metu itin didelio susidomėjimo
sulaukiančios mažosios bendrijos steigimas taip pat kainuos apie triskart
mažiau. Hipotekos (įkeitimo) sandorio įregistravimas kainuos pusketvirto karto
mažiau - 8,60 euro. Šiuo metu ši paslauga kainuoja 31,28 euro.
Likus kiek daugiau nei mėnesiui iki naujos
Registrų centro kainodaros įsigaliojimo, Registrų centras apie artėjančius
pokyčius jau pradėjo informuoti savo klientus. Naujoji Registrų centro
kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik
300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu.
Naujus
pagrindinių valstybės registrų ir jų pagrindu
teikiamų paslaugų įkainius Vyriausybė patvirtino liepos pradžioje.
Su visais nuo spalio 1 d. įsigaliosiančiais Registrų centro paslaugų įkainiais galima
susipažinti čia.
Apie Registrų centrą
Registrų centras tvarko
pagrindinius valstybės informacinius išteklius - valstybės registrus ir informacines
sistemas - ir tai darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės
institucijų) nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras
prižiūri 11 valstybinės reikšmės registrų ir daugiau kaip 20 informacinių
sistemų.
Per pastaruosius dvejus
metus Registrų centras įgyvendino eilę reikšmingų veiklos projektų: pradėta
veikti pagal šiuolaikišką ir modernią struktūrą, paremtą procesiniu valdymu,
atlikus nepriklausomą saugumo auditą parengti ir pradėti įgyvendinti tvarkomų
registrų bei informacinių sistemų modernizavimo projektai, inicijuoti nauji
paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę investiciniai projektai, visuomenei
atverti pirmieji atvirų duomenų rinkiniai. Išgryninus įmonės veiklas atsisakyta
besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla (registrų
tvarkymu ir duomenų teikimu) nesusijusių veiklų, trečdaliu sumažintas
vadovaujančių pareigybių skaičius. Įmonėje sukurti ir įdiegti skaidrumą bei
atsakingą veiklą užtikrinantys standartai - Atlygio politika ir valdymo
metodika, Vidaus kontrolės politika, Rizikų valdymo politika, Etikos kodeksas,
Darnumo politika, klientų aptarnavimo standartas, darbuotojų veiklos vertinimo
politika. Siekiant užtikrinti darnią ir efektyvią įmonės veiklą pradėta
naudotis modernia Dokumentų valdymo sistema.
Valstybės valdomas įmones
(VVĮ) analizuojančio Valdymo koordinavimo centro sudarytame VVĮ gerojo valdymo
indekse Registrų centras per 2019 m. pakilo per dvi pozicijas, įmonės valdymo
kokybė įvertinta A reitingu, įmonei įteiktas specialus apdovanojimas už
pasiektą pažangą.
Kontaktinis asmuo
Atstovas spaudai
Mindaugas Samkus
Tel. (8 5) 268 8366
Mob. (8 605) 69 286
|
|