Naujienos |
|
|
|
Finansinių ataskaitų teikimas: dažniausiai pasitaikantys klausimai ir atsakymai
2020 m. gegužės 18 d.
Gegužės pabaigoje įprastai suaktyvėja finansinių ataskaitų
teikimas. Ne išimtis ir šie metai - nors karantinas šį procesą galbūt šiek tiek
apsunkino, tačiau kasdien augantys pateikiamų naujų ataskaitų už praėjusius
metus skaičiai byloja apie tai, kad ataskaitų teikimas šiomis dienomis yra itin
aktualus.
Iš viso Registrų centras
jau yra sulaukęs daugiau kaip 34 tūkst. finansinių ataskaitų už 2019
metus.
Suaktyvėjimą
jaučia ir Registrų centro konsultantai, kasdien atsakantys į kelias dešimtis
užklausų telefonu ar internetu. Siekiant, kad finansinių ataskaitų teikimas jas
teikiančioms įmonėms ir ne pelno siekiančioms organizacijoms praeitų kuo
sklandžiau, pateikiame dažniausiai pasitaikančius klausimus ir atsakymus į
juos:
Kas gali teikti juridinio asmens finansines ataskaitas?
Metinių finansinių
ataskaitų rinkinį gali teikti juridinio asmens vadovas, taip pat atstovas,
kuriam suteiktas įgaliojimas elektroniniu būdu teikti finansinių ataskaitų
rinkinius. Daugiau informacijos apie įgaliojimo išdavimo tvarką rasite Registrų centro puslapyje.
Juridiniam asmeniui
neturint vienasmenio valdymo organo (vadovo), o pagal vienasmenio atstovavimo
taisyklę juridinio asmens vardu veikia valdyba ar taryba, Registrų centrui turi
būti pateiktas įgaliojimas dėl finansinių ataskaitų rinkinių teikimo
elektroniniu būdu.
Įgaliojimų posistemėje
įregistravus įgaliojime nurodyto asmens duomenis, jis galės prisijungti prie
sistemos ir tekti finansinių ataskaitų rinkinius.
Įmonė jau kurį laiką nevykdo veiklos. Ar jai vis tiek reikia
teikti metinių finansinių ataskaitų rinkinius?
Registrų centro
tvarkomame Juridinių asmenų registre nėra registruojami juridinio asmens
sprendimai dėl veiklos sustabdymo, todėl remiantis teisės aktaismetinių finansinių ataskaitų rinkinius
turi teikti akcinės, uždarosios akcinės, kooperatinės, žemės ūkio bendrovės,
valstybės ir savivaldybių įmonės, mažosios bendrijos, labdaros ir paramos
fondai, asociacijos, viešosios įstaigos ir kitų teisinių formų juridiniai
asmenys. Individualios įmonės, komanditinės ir tikrosios ūkinės bendrijos
finansines ataskaitas privalo teikti tik tuomet, jei tai nurodyta jų steigimo
dokumentuose.
Pateikus ataskaitą pastebėjome, kad yra klaidų. Kaip galima
jas ištaisyti?
Motyvuotą prašymą dėl leidimo panaikinti
pateiktą metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir leisti jį pateikti iš naujo
Registrų centrui galima teikti tik tuo atveju, jei ataskaitos teikimo metu
padaryta esminė klaida - įkelta kito juridinio asmens ataskaita, sumaišyti
aiškinamieji raštai ar pan. Taip pat, jei poreikis iš naujo pateikti finansinių
ataskaitų rinkinį atsirado dėl nuo COVID-19
nukentėjusio
juridinio asmens dalyvavimo rėmimo programose. Prašyme būtina nurodyti
pakartotinio teikimo priežastį.
Jei klaidos padarytos
sudarant finansinę ataskaitą, kuri jau yra patvirtinta, tuomet pagal
galiojančius teisės aktus šios klaidos gali būti ištaisytos tik kitais metais,
t.y. teikiant ateinančių metų ataskaitą.
Ką daryti, jeigu pasirenkant naują finansinių ataskaitų
rinkinį rodomas klaidos pranešimas "Šiam ataskaitiniam laikotarpiui nurodyto
finansinių ataskaitų rinkinio parsisiųsti neleidžiama"?
Toks klaidos pranešimas
rodomas, jei finansinių ataskaitų rinkinio parinkimo lange nenurodomi visi naujo
finansinių ataskaitų rinkinio parinkimui reikalingi parametrai ir (ar)
parenkama netinkama juridinio asmens veiklos kategorija ar kt. Atidžiai
patikrinkite, ar teisingai nurodėte naujo finansinių ataskaitų rinkinio
parametrus ir ataskaitinį laikotarpį.
Ką daryti, jeigu pildant finansinės ataskaitos elektroninį
rinkinį pasirinkau netinkamos kategorijos finansinių ataskaitų rinkinį?
Jei ataskaitą dar
pildote, tačiau jos nepateikėte, galite pasirinkti naują, tinkamos kategorijos
finansinių ataskaitų rinkinį. Prisijungę prie Registrų centro elektroninių
paslaugų sistemos pasirinkite "Naujas finansinių ataskaitų rinkinys",
elektroninio rinkinio parinkimo lange nurodykite naujo finansinių ataskaitų
rinkinio duomenis ir spauskite "Pildyti". Gavę perspėjimą "Jeigu tęsite,
anksčiau pasirinkto finansinių ataskaitų rinkinio pateikti negalėsite. Ar
norite tęsti?", nurodykite, kad norite tęsti.
Išsamų naujo finansinių
ataskaitų rinkinio parinkimo Registrų centro informacinėje sistemoje aprašymą
galite rasti Vartotojo
vadove.
Pildyti ir teikti
finansines ataskaitas juridinio asmens vadovas ar įgaliotas asmuo gali
prisijungęs prie Registrų centro elektroninės
paslaugų sistemos. Daugiau informacijos apie finansinių ataskaitų
elektroninių rinkinių pildymą ir teikimą galima rasti Registrų centro interneto svetainėje.
Finansinėse ataskaitose pateikta informacija apie
juridinių asmenų veiklą yra aktuali visuomenei, o priežiūrą vykdančioms
institucijoms ir žiniasklaidai padeda geriau atlikti savo darbą. Ataskaitų
teikimas didina visuomenės pasitikėjimą verslo aplinka ir paties verslo
skaidrumą. Be to, finansinių ataskaitų teikimas yra viena iš sąlygų įmonėms,
siekiančioms gauti valstybės paramą.
|