Naujienos |
|
 |
 |
Naudingi patarimai gyventojams ir verslui: kaip susitvarkyti reikalus Registrų centre
2020 m. balandžio 8 d.
Karantino laikotarpiu dalis žmonių
atsiradusį laisvesnį laiką skiria įvairiems reikalams susitvarkyti: vieni galbūt
tvarkosi namus, kiti įgyvendina išsikeltus tikslus, kuriems anksčiau nerasdavo
laiko. Na, o kai kurių žvilgsniai krypsta į įvairias paslaugas gyventojams ir
verslui teikiantį Registrų centrą.
Siekiant
sumažinti viruso plitimą, karantino laikotarpiu Registrų centro klientai
raginami paslaugas užsisakyti elektroniniu būdu ir tai daryti naudojantis klientų savitarna.
Čia galima ne tik užsisakyti įvairiuose registruose ar informacinėse sistemose
esančių duomenų išrašus, tačiau ir įregistruoti naują įmonę ar organizaciją,
registruoti juridinių asmenų duomenų pasikeitimus, sudaryti elektroninį
įgaliojimą ar užsisakyti viešiesiems pirkimams reikalingą jungtinę pažymą.
Klientai taip pat raginami
pasinaudoti interaktyvia
konsultacijų sistema. Paieškoje įvedus dominančią temą,
pavyzdžiui, kaip įregistruoti nebaigtą statybą ar gauti duomenų išrašą, sistema
pateiks atsakymus ir naudingas nuorodas. Neradus atsakymo į rūpimą klausimą,
sistemoje taip pat galima užduoti klausimą Registrų centro konsultantui.
Žemiau pateikiami keli
naudingi patarimai gyventojams ir verslui, kaip greitai ir nesunkiai galima
susitvarkyti reikalus Registrų centre.
Gyventojams
- Įgaliojimų
sudarymas internetu. Prisijungę prie Registrų centro
savitarnos fiziniai asmenys gali sudaryti įgaliojimą kitam fiziniam asmeniui už
jį atsiimti siunčiamus pinigus, pašto siuntas, gauti darbo užmokestį, pensiją,
pašalpą, stipendiją, taip pat gauti įvairias viešąsias paslaugas.
- NT
mokestinė vertė. Konkretaus NT objekto aktualią mokestinę
vertę, nustatytą masinio vertinimo būdu, nemokamai galima rasti Registrų
centro puslapyje arba REGIA žemėlapyje. Paieškai atlikti
reikalingas NT objekto unikalus numeris. Daugiau nei vieną NT objektą valdantys
asmenys Registrų centro savitarnoje gali užsisakyti viso savo valdomo turto
mokestinės vertės išrašus.
- COVID-19
tyrimų rezultatai. Prisijungus portale esveikata.lt savo
paskyroje reikia pasirinkti Sveikatos
istorija, vėliau - Sveikatos istorija.
Atsidariusiame puslapyje reikia spausti nuorodą Dokumentai, o dokumentų sąraše paspaudę Laboratorinio tyrimo rezultatų (duomenų) protokolas galima
atidaryti ir perskaityti dokumentą. Svarbu - prisijungti prie portalo galima
tik su lietuviškomis identifikavimo priemonėmis: el. parašu ar el.
bankininkyste. Šių priemonių neturintys turėtų laukti pranešimo telefonu,
kuriuo registravosi tyrimui mobiliajame punkte.
Verslui
- Kontaktai.Siekiant užtikrinti sklandų ir greitą paslaugų teikimą, prie Registrų centro
klientų savitarnos besijungiančių klientų prašoma atnaujinti savo kontaktinius
duomenis savitarnos sistemoje skiltyje "Mano duomenys".
- Finansinių
ataskaitų teikimas. Artėjant terminui, iki kada dauguma
įmonių ir organizacijų turi pateikti patvirtintas finansines ataskaitas už 2019
metus, Registrų centras informuoja, kad ataskaitų teikimo procesą vertins
lanksčiai ir atsižvelgdamas į susidariusią situaciją priims ir vėluojančias
ataskaitas. Pildyti ir teikti finansines ataskaitas juridinio asmens vadovas ar
įgaliotas asmuo gali prisijungęs prie Registrų centro
elektroninės paslaugų sistemos. Daugiau informacijos
apie finansinių ataskaitų elektroninių rinkinių pildymą ir teikimą galima rastiRegistrų centro
interneto svetainėje.
- Jungtinės
pažymos išdavimas. Viešuosiuose pirkimuose dalyvauti
ketinantys fiziniai ir juridiniai asmenys jungtinę pažymą gali užsisakyti ir
gauti internetu. Prašymą jungtinei pažymai gauti galima pateikti per Registrų
centro klientų savitarnos sistemą. Sugeneruota ir pasirašyta kvalifikuotu
elektroniniu parašu ši pažyma klientams išsiunčiama jų nurodytu elektroninio
pašto adresu.
- Aktualūs
įmonės akcininkai. Suaktyvėjus kriziniu laikotarpiu siekiantiems
pasinaudoti piktavaliams, visuomet pravartu žinoti oficialią ir aktualią
informaciją apie bendrovių akcininkus ar kitų juridinių asmenų dalyvius.
Prisijungus prie Registrų centro savitarnos sistemos galima užsisakyti JADIS
"Identifikacinių duomenų apie juridinio asmens dalyvius išrašą", kuriame
pateikiamas įmonės akcininkų ar kitų teisinių formų (viešųjų įstaigų,
kooperatinių bendrovių, žemės ūkio bendrovių ar mažųjų bendrijų) dalyvių
sąrašas (be asmens kodo, turimų akcijų skaičiaus ar įnašo dydžio). Visą
informaciją apie juridinių asmenų valdymo organus ar jų pateiktas finansines ir
veiklos ataskaitas taip pat galima užsisakyti iš Juridinių asmenų registro
(taip pat jungiantis per Registrų centro savitarną).
- Duomenų
teikimas į JADIS. Uždarosios akcinės bendrovės, mažosios
bendrijos, viešosios įstaigos, žemės ūkio bendrovės ir kooperatinės bendrovės
turi prievolę teikti duomenis apie savo akcininkus, dalininkus ar pajininkus į
Juridinių asmenų dalyvių informacinę sistemą (JADIS). Šiuos duomenis reikia
pateikti per 5 darbo dienas nuo jų atsiradimo ar pasikeitimo. Duomenys į
sistemą teikiami elektronine forma,tam juridinio asmens
vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi prisijungti prie Registrų centro savitarnos
sistemos (svarbu - jungtis prie sistemos reikia su el. parašu, prisijungę per
el. bankininkystę pasirašyti ir pateikti ar koreguoti dalyvių sąrašo
negalėsite). Duomenys į JADIS teikiami neatlygintinai.
Vizitas - tik neatidėliotinais
atvejais
Itin svarbiais ir
neatidėliotinais atvejais, kai paslaugos neteikiamos elektroniniu būdu,
klientai aptarnaujami tik iš anksto užsiregistravus telefonu. Pirmosiomis
karantino savaitėmis klientų aptarnavimo padaliniuose dažniausiai sulaukiama
klientų, pageidaujančių gauti naują ar atnaujinti turimą elektroninio parašo
sertifikatą, taip pat įregistruoti nekilnojamąjį turtą ar su juo susijusius
juridinius faktus.
Klientų prašoma į
padalinius atvykti laikantis visų rekomendacijų dėl COVID-19 viruso
prevencijos: atvykti vieniems, dėvėti apsauginę kaukę bei pirštines, atsiskaitymams
nenaudoti grynųjų pinigų.
|