Registrų centras finansinių ataskaitų teikimą šiemet vertins lanksčiai
2020 m. kovo 31 d.
Šalyje paskelbtas karantinas gali
apsunkinti tam tikrų įsipareigojimų įgyvendinimą ir prievolių atlikimą laiku.
Vertindamas susidariusią situaciją Registrų centras informuoja, kad šiais
metais finansinių ataskaitų teikimo procesą vertins lanksčiai ir atsižvelgs į
objektyvias priežastis, dėl kurių verslas ir organizacijos gali nespėti laiku
pateikti ataskaitų.
Įvairių
teisinių formų įstatymuose ir kituose teisės aktuose įtvirtinti ataskaitų
patvirtinimo ir pateikimo terminai lieka galioti - dauguma juridinių asmenų
ataskaitas už 2019 metus turi pateikti iki gegužės 31 dienos. Vis dėlto,
atsižvelgdamas į susidariusią situaciją Registrų centras priims ir vėluojančias
ataskaitas.
Praėjusiais metais,
pasibaigus ataskaitų teikimo terminui, siekdamas glaudesnio dialogo su verslu
ir nevyriausybinėmis organizacijomis, Registrų centras pirmiausiai išsiuntė
dešimtis tūkstančių priminimų tų juridinių asmenų vadovams, kurie laiku buvo
nepateikę finansinių ataskaitų, ir paprašė atlikti šią pareigą. Tokią dialogo
praktiką ketinama taikyti ir visą šių metų vasarą.
Šiuo
laikotarpiu Registrų centras netaikys teisės aktuose numatytų poveikio
priemonių: nepradės surašyti administracinių nusižengimų protokolų ir
neinicijuos paramos gavėjo statuso panaikinimo procedūrų. Keičiantis aplinkybėms,
įmonė yra pasirengusi atsižvelgti į pasikeitusią situaciją, kad būtų
maksimaliai atsižvelgta į verslo ir organizacijų poreikius.
Registrų
centro skaičiavimais, prievolę pateikti finansines ataskaitas už 2019 metus
turi beveik 190 tūkst. juridinių asmenų. Finansines ataskaitas už praėjusius
metus šiai dienai jau yra pateikę daugiau kaip 10 tūkst. juridinių asmenų. Už 2018 metus
viso sulaukta beveik 100 tūkst. ataskaitų.
Metinių finansinių
ataskaitų rinkinį turi teikti akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės,
kooperatinės bendrovės, žemės ūkio bendrovės, valstybės įmonės, savivaldybių
įmonės, mažosios bendrijos, labdaros ir paramos fondai, asociacijos, viešosios
įstaigos, tikrosios ir komanditinės ūkinės bendrijos (jeigu sudaro),
individualios įmonės (jeigu sudaro), užsienio juridinių asmenų ar kitų
organizacijų filialai, Europos ekonominių interesų grupės (jeigu sudaro),
Europos bendrovės, Europos kooperatinės bendrovės.
Pildyti
ir teikti finansines ataskaitas juridinio asmens vadovas ar įgaliotas asmuo
gali prisijungęs prie Registrų
centro elektroninės paslaugų sistemos. Daugiau informacijos
apie finansinių ataskaitų elektroninių rinkinių pildymą ir teikimą galima rasti Registrų centro
interneto svetainėje arba susisiekus su Registrų centro
konsultantais.
Mūsų interneto svetainėje yra naudojami būtinieji ir nebūtinieji slapukai. Būtinieji slapukai padeda užtikrinti tinkamą tinklapio veikimą, yra įdiegiami automatiškai ir jiems nėra reikalingas Jūsų sutikimas.
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, naudojame nebūtinuosius slapukus. Paspaudę „sutinku“ Jūs sutinkate su nebūtinųjų slapukų įdiegimu ir naudojimu.