Naujienos |
|
|
|
Finansinių ataskaitų teikimo įkarštis: 6 klausimai ir atsakymai verslui
2019 m. gegužės 21 d.
Kiekvienas buhalteris ir apskaitos
specialistas paliudys, kad gegužės pabaiga - pats darbymetis, mat reikia
pateikti įmonės finansinės atskaitomybės dokumentus už praėjusius metus. Šiuos
dokumentus registruojančiam Registrų centrui darbo taip pat netrūksta -įmonės
konsultantai aktyviai atsakinėja į užklausas ir teikia visą reikalingą pagalbą.
Registrų
centras primygtinai ragina įmonių atstovus suskubti finansinės atskaitomybės
dokumentus pateikti nelaukiant paskutiniųjų mėnesio dienų. Taip bus išvengta
nesklandumų, neatitikimų, o pareigą pavyks atlikti laiku ir užtikrintai.
O
štai šeši dažniausiai pasitaikantys klausimai, į kuriuos atsakymus Registrų
centro konsultantai kasdien pateikia šimtams verslo atstovų:
Įmonė jau kurį laiką nevykdo veiklos. Ar jai vis tiek reikia teikti
metinių finansinių ataskaitų rinkinius?
Registrų centro tvarkomame
Juridinių asmenų registre nėra registruojami juridinio asmens sprendimai dėl
veiklos sustabdymo, todėl remiantis teisės aktais visi juridiniai asmenys (akcinės, uždarosios akcinės, kooperatinės,
žemės ūkio bendrovės, valstybės ir savivaldybių įmonės, tikrosios ir komanditinės
ūkinės bendrijos (jeigu sudaro metines finansines ataskaitas), individualios
įmonės (jeigu sudaro), Europos ekonominių interesų grupės (jeigu sudaro),
užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialai, Europos bendrovės,
Europos kooperatinės bendrovės, mažosios bendrijos, labdaros ir paramos fondai,
asociacijos, viešosios įstaigos) turi teikti finansines
ataskaitas.
Kas gali teikti juridinio asmens finansines ataskaitas?
Metinių finansinių
ataskaitų rinkinį gali teikti juridinio asmens vadovas, taip pat atstovas,
kuriam suteiktas įgaliojimas elektroniniu būdu teikti finansinių ataskaitų
rinkinius. Daugiau informacijos apie įgaliojimo išdavimo tvarką rasite Registrų centro puslapyje.
Juridiniam asmeniui
neturint vienasmenio valdymo organo (vadovo ar pagal vienasmenio atstovavimo
taisyklę juridinio asmens vardu veikiančios valdybos ar tarybos), Registrų
centrui turi būti pateiktas įgaliojimas dėl finansinių ataskaitų rinkinių
teikimo elektroniniu būdu. Įgaliojimų posistemėje įregistravus įgaliojime
nurodyto asmens duomenis, jis galės prisijungti prie sistemos ir tekti
finansinių ataskaitų rinkinius.
Suteikiau įgaliojimą elektroniniu būdu, tačiau Registrų centro
savitarnos sistemoje jo nesimato.
Norint suteikti
įgaliojimą, Registrų centro savitarnos puslapyje horizontaliajame meniu reikia
pasirinkti skiltį Juridinių asmenų
registras ir paspausti kairėje pusėje pateiktas nuorodas: Įgaliojimas, Naujas įgaliojimas.
Įgaliojimas sugeneruojamas ir suteikiamas sistemos laukeliuose įrašius
reikiamus duomenis, spustelėjus Tęsti,
kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu parašu pasirašius teikiamą
įgaliojimą bei spustelėjus nuorodą Suteikti
įgaliojimą.
Atlikus
nurodytus veiksmus, savitarnos sistemoje iš karto gausite pranešimą Įgaliojimas suteiktas. Pamiršus
spustelti nuorodą Suteikti įgaliojimą,
įgaliojimas yra nesuteikiamas,
duomenys sistemoje nesaugomi ir juos reikia teikti iš naujo.
Teikiant finansines
ataskaitas už 2018 metuspastebėjome, kad sistemoje panaikintos 2017 metų ataskaitos. Kodėl?
Finansinių
ataskaitų elektroninis rinkinys panaikinamas, kadangi jis nebuvo pateiktas
Juridinių asmenų registrui, sistema jį panaikino automatiškai, pasibaigus el.
rinkinio juodraščio saugojimo sistemoje laikui (60 dienų). Tokiu atveju reikia
iš naujo pateikti 2017 metų finansinių ataskaitų rinkinį.
Ką daryti, jeigu
pasirenkant naują finansinių ataskaitų rinkinį rodomas klaidos pranešimas Šiam ataskaitiniam laikotarpiui nurodyto finansinių
ataskaitų rinkinio parsisiųsti neleidžiama?
Toks
klaidos pranešimas rodomas, jei finansinių ataskaitų rinkinio parinkimo lange
nenurodomi visi reikalingi parametrai ir (ar) parenkama netinkama juridinio
asmens veiklos kategorija. Atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte naujo
finansinių ataskaitų rinkinio parametrus ir ataskaitinį laikotarpį.
Ką daryti, jeigu pildant
finansinės ataskaitos elektroninį rinkinį pasirinkau netinkamos kategorijos
finansinių ataskaitų rinkinį?
Jei
ataskaitą dar pildote, tačiau jos nepateikėte, galite pasirinkti naują, tinkamos
kategorijos finansinių ataskaitų rinkinį. Prisijungę prie Registrų centro
elektroninių paslaugų sistemos pasirinkite Naujas
finansinių ataskaitų rinkinys, elektroninio rinkinio parinkimo lange
nurodykite naujo finansinių ataskaitų rinkinio duomenis ir spauskite Pildyti. Gavę perspėjimą Jeigu tęsite, anksčiau pasirinkto finansinių
ataskaitų rinkinio pateikti negalėsite. Ar norite tęsti?, nurodykite, kad
norite tęsti.
Išsamų
naujo finansinių ataskaitų rinkinio parinkimo Registrų centro informacinėje
sistemoje aprašymą galite rasti Vartotojo
vadove.
Pildyti
ir teikti finansines ataskaitas juridinio asmens vadovas ar įgaliotas asmuo
gali prisijungęs prie Registrų centro elektroninės
paslaugų sistemos. Daugiau informacijos apie finansinių
ataskaitų elektroninių rinkinių pildymą ir teikimą galima rasti Registrų centro interneto
svetainėje.
|